شناسهٔ خبر: 152742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی سامانه اعلام بار و نوبت‌دهی مجازی با هدف برقراری عدالت و نظم

مدیر کل راهداری یزد مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از راه‌اندازی سامانه اعلام بار و نوبت‌دهی مجازی با هدف برقراری عدالت بین رانندگان، صرفه‌جویی در زمان و سوخت، حفظ و نگهداری جاده‌ها و ناوگان حمل نقل در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری با اعلام این خبر که سامانه اعلام بار و نوبت‌دهی مجازی در تعدادی از شهرستانهای استان راه‌اندازی شده است، گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان، راه‌اندازی سامانه مجازی نوبت‌دهی و اعلام بار در پایانه‌ها و حتی فراتر از آن در معادن و مراکز عمده بار است.

 مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، کاهش قابل توجه هزینه بنزین و گازوئیل، نگهداری ناوگان حمل‌ونقل، کاهش خرابی راه‌ها، کاهش بی‌نظمی و از بین رفتن صفوف طولانی نوبت‌گیری، کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش سفرهای یک سر بار خالی و ... را از جمله مزایایی راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی عنوان کرد.

رستگاری با تأکید بر اینکه در سامانه‌های اعلام بار مجازی، فرایند اعلام بار، پیدا کردن بار و راننده و تحویل بار در مقصد به راحتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اطلاعاتی از جمله نوع بار، مبدأ، مقصد، حجم و وزن، زمان بارگیری و تحویل، دستمزد و کلیه اطلاعات مربوط به بار در سامانه مذکور اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: رانندگان این امکان را دارند که با توجه به اطلاعات اعلام شده، بار مورد نظر را انتخاب و حتی برای مسیر برگشت هم باری را پیدا کنند، در واقع در این نوع از اعلام بار پای هیچ واسطه‌ای در میان نیست و به همین جهت هزینه‌های حمل بار برای صاحب بار کاهش و برای راننده سود بیشتری به همراه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه مجازی اعلام بار و نوبت‌دهی یک راه‌حل مطمئن برای مدیران پایانه‌ها، کارخانه‌ها و صنایع مختلف است که با کمک آن می‌توان به طرز شایسته‌ای ساماندهی حمل را بین رانندگان و همچنین بین دفاتر باربری برقرار کرد.