شناسهٔ خبر: 152766 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در خراسان شمالی برگزار شد

مراسم هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در خراسان شمالی با حضور جمعی از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و ادارات تابعه، تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی، رانندگان، راهداران، شرکت های باری و مسافری و سرمایه گذاران بخش حمل و نقل کالا و مسافر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تبریک چهلمین سالروز گرامیداشت ۲۶ آذر؛ هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری تمامی زحمتکشان و دست اندرکاران این عرصه گفت: در ۸ ماه امسال، ۱۸۹ کیلومتر راه شریانی و اصلی استان با ۱۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و روکش آسفالت و ۶ نقطه پرحادثه طی این مدت برطرف شده و رفع ۱۳ نقطه پرحادثه در دست اقدام است.

مشتری افزود: در راه های روستایی نیز ۷۴ کیلومتر با صرف ۲۶۷ میلیارد تومان اعتبار زیرسازی شده است.

وی احداث و آسفالت ۵۲.۴۵ کیلومتر از راه های روستایی با ۲۰۹۸ میلیارد ریال اعتبار و بهسازی و روکش آسفالت ۹۹.۲۵ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی با ۱۳۶۴ میلیارد ریال اعتبار را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این بازه زمانی دانست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم با بیان این که رانندگان، راهداران و شرکت های حمل و نقل در سخت ترین شرایط نیز پای کار هستند، تصریح کرد: طی دو سال گذشته در دولت سیزدهم بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی و اصلی آسفالت، روکش و احداث شده است که میانگین این عدد نسبت به سال های قبل تر، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

رشیدی به سیل بردگی محور چمن بید - جنگل گلستان در سیلاب اخیر اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی این محور اصلی و شریانی با تلاش راهداران و حمایت های استاندار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و برخی دستگاه های اجرایی، طی ۱۴ روز کاری به اتمام رسید و مشکلات اقتصادی که در اثر مسدود شدن این مسیر به استان وارد شده بود برطرف شد.

در این مراسم، کارکنان نمونه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، تشکل های صنفی، رانندگان کالا و مسافر، راهداران، شرکت های باری و مسافری، رانندگان پیشکسوت و سرمایه گذاران بخش حمل و نقل کالا و مسافر تجلیل شدند.