شناسهٔ خبر: 152773 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رویداد نهایی راه هوشمند همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار می‌شود

حمزه ذاکری رویداد نهایی راه هوشمند همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و برپایی نمایشگاه بین‌المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از  سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان گفت: در این رویداد که با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران دولتی، سرمایه گذاران، بهره برداران و علاقمندان مرتبط با این رویداد برگزار خواهد شد، فناوران برگزیده در رویداد دمودی به ارائه طرح های خود با هدف جذب سرمایه گذار، تجاری سازی و عقد قرارداد خواهند پرداخت.

ذاکری اظهار کرد: رویداد فناورانه راه هوشمند با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جمعی از سازمان ها و نهادهای مرتبط از شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

وی افزود: این رویداد فرصتی برای فناوران و ایده پردازان بود تا ایده‌ها، اختراعات، فناوری‌ها و محصولات خود را ارائه کرده و با سرمایه گذاران و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه توسعه‌ی فناوری راهداری و حمل و نقل هوشمند، جهت پیاده سازی ایده‌ها و طرحهای نوآورانی و کاربردی خود ارتباط برقرار کنند.

ذاکری خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، پیوند بین صاحبان ایده و فناوری، دانشگاه، صاحبان سرمایه و صنعت از یک‌ طرف و از طرف دیگر ایجاد زیرساخت جهت تجاری‌سازی طرح‌های کاربردی در این حوزه و به کارگیری آن ها درجهت ارتقا و خدمات رسانی هر چه بهتر به کاربران راه ها بوده است.

به گفته رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در این راستا بیش از ۱۰۰ طرح فناورانه در ۱۰ محور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در مرحله غربالگری اولیه، ۶۰ ایده و طرح به کارگاه‌های توانمندسازی رویداد راه یافتند و پس از اتمام کارگاه ها، بیش از ۴۰ فناور در دو گروه منتخب و فرصت مجدد در رویداد دمودی (15 آذر) به رقابت با هم پرداختند.

وی افزود: در رویداد نهایی راه هوشمند، ۱۸ تیم منتخب به رقابت و ارائه طرح در برابر هیئت داوران می‌پردازند.

گفتنی است سرمایه گذاران، بهره‌برداران، صاحبان کسب و کارهای استارتاپی، نوپا و دانش بنیان، دانشجویان و علاقمندان حوزه راه هوشمند می‌توانند جهت حضور در رویداد نهایی از طریق وبسایت رویداد به نشانی irsmartroad.ir ثبت نام کنند.