شناسهٔ خبر: 152815 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از خانه تاریخی صلاحی قزوین

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه سفر به استان قزوین از خانه تاریخی صلاحی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی در بازدید از خانه صلاحی که در قالب تفاهم‌نامه مشترک مابین شرکت بازآفرینی شهری ایران و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برای اقدامات فرهنگی و هنری و تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن محدوده‌های هدف استان قزوین فعالیت دارد، گفت:‌ با توجه به اینکه خانه صلاحی پاتوق جوانان فعال در حوزه‌های فرهنگی و هنری شده، این جوانان به صورت حلقه‌های میانی می‌توانند با استفاده از زبان هنر در جهاد تبیین مشوق های نوسازی نقش جدی و کلیدی داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌در دولت سیزدهم نگاه درستی به موضوع بازآفرینی شد در گذشته علی‌رغم فعالیت‌های خوبی که انجام شده بود، رویکرد بیشتر به سمت توسعه قلمرو عمومی و ایجاد فضای گفت و گو بود، این فضای گفت و گو در بهبود روحیه مردم تاثیرگذار است البته در شرایطی که جان مردم در خطر نباشد.

آیینی ادامه داد: در استان قزوین ۳۶ هزار واحد و در شهر قزوین ۱۷ هزار واحد مسکونی ناپایدار وجود دارد و باید به نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده  شتاب دهیم.

وی ادامه داد: راهبرد اساسی شرکت شتاب‌بخشی و رویکرد اصلی نیز مردمی‌سازی است و کار فقط از طریق ورود مردم به این حوزه سرعت می‌گیرد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، آیینی ادامه داد: باید بخش خصوصی را وارد این جریان کرده و برای این منظور  از حلقه‌های میانی که واسط بین مردم و سازندگان و دولت هستند استفاده می‌کنیم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار افزود: مهم‌ترین راهبرد شرکت تدوین بسته‌های تشویقی است و بسته تشویقی کالبدی ۱۹ گانه از جمله این بسته‌ها به شمار می‌رود، در شهرهایی که این بسته را  اجرایی کرده‌اند نوسازی مسکن با جهش مواجه شده است.

وی تصریح کرد: این موارد باید با بیان ساده برای همه شهروندان تشریح شود و استفاده از حلقه‌های میانی که بتوانند با زبان هنر این کار را انجام دهند بسیار کمک کننده است.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در پایان از همه هنرمندان سراسر کشور دعوت کرد در قالب اقدامات داوطلبانه و خودجوش در تبیین بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در جهت اطلاع‌رسانی گسترده تمامی حمایت‌های دولت و شهرداری‌ها ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده به جامعه هدف و همچنین نهادینه کردن فرهنگ مشارکت نوسازی متولیان نوسازی را یاری کرده و در شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن و نجات جان هموطنان ساکن در این بناهای ناپایدار در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی نقش‌آفرینی کنند.