شناسهٔ خبر: 152822 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:

برگزاری ۳ کارگاه تخصصی ریلی، لجستیک و فناوری‌های تراشه آسفالت در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل

حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان برگزاری سه کارگاه تخصصی ریلی، لجستیک و فناوری‌های تراشه آسفالت در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع‌وابسته از رونمایی فناوری پوشش‌های گوگردی برای جلوگیری از خوردگی حفاظ‌های بتنی در همکاری با سازمان راهداری، شرکت راه آهن و سازمان بنادر، خبر داد.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از تمهیدات آن مرکز را در خصوص هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، تشریح کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه جنس فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از جنس پژوهش و ضوابط است، توضیح داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بخشی از دستاوردهای خود که شامل دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه‌ها و ضوابطی است که در سال‌های گذشته تاکنون تدوین شده در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع‌وابسته شرکت می‌کند.

حیدری از برگزاری سه کارگاه حمل و نقلی در همکاری با سایر شرکت‌ها و سازمان‌های حمل و نقل تابعه وزارت راه و شهرسازی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته خبر داد و افزود: کارگاه‌های تخصصی با عنوان زیست بوم نوآوری فناورانه با رویکرد حمل و نقل ریلی، استفاده از تراشه آسفالت بازیافتی و مشخصات و ویژگی‌های مراکز مهم لجستیک دنیا از جمله کارگاه‌هایی است که در نمایشگاه هفتم حمل و نقل برگزار خواهد شد.

وی از جمله فعالیت‌های در حال انجام مرکز تحقیقات را که در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، بهره‌مندی از پوشش‌های گوگردی برای افزایش دوام حفاظ‌های بتنی و جلوگیری از خوردگی آنها عنوان کرد و گفت: در حوزه خوردگی حفاظ‌های بتنی در جاده‌ها به ویژه مناطقی که دچار یخبندان هستند و یا در معرض نفوذ یون کلر بوده و  در معرض خوردگی بالا قرار دارند مطالعاتی را در همکاری با مراکز دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام رسانده‌ایم. مقرر شده تا در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل،‌ مطالعات مشترکی که در گردنه اسدآباد همدان انجام شده است، رونمایی شود.

وی تصریح کرد: با رونمایی از فناوری‌های مطالعه شده با عنوان پوشش‌های گوگردی و اجرای آن بر روی حفاظ‌های بتنی گردنه اسدآباد همدان به منظور ارتقای دوام این حفاظ‌ها در برابر خوردگی‌های ناشی از سیکل ذوب و یخ  یکی از معضلات در حوزه خوردگی‌ها موجود برطرف خواهد شد.