شناسهٔ خبر: 152825 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس هواشناسی خبر داد؛

پیش‌بینی آب و هوا در هفته آخر پاییز

گرما در پاییز کارشناس هواشناسی پیش بینی وضعیت جوی و آب و هوایی ۲۵ الی ۲۹ آذرماه را تشریح کرد.

امین حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی و آب و هوایی روز بیست و پنجم آذرماه اظهار کرد: در نیمه غربی کشور جوی آرام و پایدار با روند نسبی افزایش دما و در نیمه شرقی وزش باد پیش بینی شده‌است.

وی با بیان اینکه از اوایل شب فردا برای شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل و غرب سواحل دریای خزر با راش باران پیش بینی شده‌است. افزود: دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، بارش در اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان‌شمالی، گلستان و مناطقی از آذربایجان غربی و شرقی شکل می‌گیرد اما شدت بارش در گیلان و مازندران بیشتر است و البته در ارتفاعات بارش به‌شکل برف مشاهده خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب فارس افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: در روز چهارشنبه هرمزگان و ارتفاعات جنوب شرق فارس بارش پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه دریای عمان را طی امروز فردا و دریای خزر را دو شنبه مواج پیش‌بینی کرد و با اشاره پیش بینی وضعیت آب و هوایی شهر تهران نیز گفت: از بعد ظهر غبار محلی شکل می‌گیرد و بیشینه دما امروز ۱۵، فردا ۱۶، دو شنبه ۱۴ و سه شنبه ۱۳ درجه و کمینه امروز ۵ درجه بالای صفر گزارش شده‌است.