شناسهٔ خبر: 152841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

هدف اصلی در طرح زمستان ۱۴۰۲ کاهش سوانح جاده‌ای و ترددهای ایمن است

d805ae92-bca6-4536-a75f-6a8a5b15b2b4.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هدف این مجموعه را در طرح زمستان ۱۴۰۲ کاهش سوانح جاده‌ای و ترددهای ایمن عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در حاشیه رزمایش زمستانی گفت: تلاش ما در زمستان ۱۴۰۲ کاهش تصادفات جاده‌ای است و از کاربران جاده‌ای تقاضا داریم برای حفظ جان و مال خود تعامل‌شان با خادمین خود را افزایش دهند. 

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل تصادفات در جاده‌های استان سرعت غیر مجاز است و در همین راستا از مردم می‌خواهیم با سرعت مطمئنه در جاده‌ها برانند تا خطری ایشان را تهدید نکند و شدت تصادفات باعث افزایش تلفات نشود. 

دست نشان خاطر نشان کرد: در زمستان ۱۴۰۲ تعداد ۶۹ اکیپ راهداری و ۲۰ گشت سیار و همچنین دارا بودن ۶۸ راهدارخانه مستقر در سراسر استان از آمادگی لازم به منظور خدمات‌رسانی به مردم استان هستند و ۹۰۰ نفر از راهداران استان با بهره گیری از ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین وظیفه خدمت‌رسانی را ایفا خواهند کرد. 

وی یادآور شد: سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ به منظور ارائه آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان به صورت ۲۴ساعته فعال بوده و کاربران جاده‌ای می‌توانند به منظور اطلاع از وضعیت محورهای مواصلاتی استان از این سامانه استفاده یا با این شماره تلفن تماس بگیرند.