شناسهٔ خبر: 152842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

سرعت رانندگی در جاده‌های آذربایجان غربی ۳ کیلومتر بالاتر از میانگین کشور

33aac677-eaa5-40c8-95b2-a65e9b038829.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بالابودن سرعت رانندگی در جاده های به میزان ۳ کیلومتر بالاتر از میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و رئیس سازمان دیه استان گفت: متاسفانه تعدادی از رانندگان بدلیل جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند که تلاش می‌شود از طریق مشارکت صنوف بخش حمل و نقل جاده‌ای با برنامه ریزی برای برگزاری جشن گلریزان گامی در جهت آزادی این عزیزان برداریم. 

وی با اشاره به افزایش سوانح جاده‌ای اضافه کرد: مشکل فرهنگی و عامل انسانی بزرگترین عامل بروز تصادفات در محورهای ارتباطی استان بوده و باید برای ارتقا فرهنگ ترافیکی تلاش مضاعفی صورت پذیرد چراکه این موضوع نه تنها حوادث و ناگواری‌های اجتماعی بسیاری را به بار می‌آورد بلکه جبران خسارات امکان‌پذیر نیست. 

آزادی رانندگان دارای جرائم غیر عمد همزمان با هفته حمل‌ونقل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: هم اکنون در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری قرار داریم با مشارکت صنوف تعدادی از رانندگان دارای جرائم غیرعمد را با همکاری ستاد دیه استان آزاد خواهیم کرد تا علاوه بر تمام مسئولیت‌های فنی و خدماتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اشاعه فرهنگ خیریه نیز نقش خود را ایفا کنیم. 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با قدردانی از احساس مسئولیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای اشاعه فرهنگ حسنه آزادسازی زندانیان اضافه کرد: جامعه شاهد خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه این مجموعه در خدمات‌رسانی به مردم بویژه در حوزه جاده‌ها و جابجایی مایحتاج مردم و همچنین مسافران هستند و در کنار این حجم از کارها تلاش برای انجام کارهای خیر در این سطح قطعا اجر خروی بیشتری را خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: آزادی زندانین اقدامی نیک د ر راستای آبروداری از مردم و زندانیان با جرائم غیرعمد است که زیبایی این کار نه تنها رضایت پروردگار را در پی خواهد داشت بلکه جامعه را به سمت همدلی بیشتر می‌کشاند.