شناسهٔ خبر: 152920 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سراسر کشور انجام شد

حضور کارکنان و بسیجیان وزارت راه و شهرسازی در تشییع ۲۸۰ شهید گمنام

ببینید| برپایی موکب مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی در مراسم تشیع ۱۱۰ شهید گمنام امروز ۲۶ آذر ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و روز ملی حمل و نقل و رانندگان، پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام با حضور کارکنان و بسیجیان وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور تشییع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هز سال در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که به نام شهدای گمنام نامگذاری شده است، مراسم معنوی تشییع پیکر شهدای گمنام برگزار می‌شود.

امروز ۲۶ آذرماه روز ملی حمل ونقل و رانندگان و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام با حضور مردم قدرشناس و شهید پرور  و کارکنان و بسیجیان وزارت راه و شهرسازی در سراسر کشور تشییع شد. از مجموع ۲۸۰ پیکر شهدای گمنام ۱۱۰ شهید مربوط به استان تهران و ۱۷۰ شهید از استان‌ها به ویژه در مراکز استان‌ها است.

در تهران نیز امروز یکشنبه -۲۶ آذر- همزمان با سراسر کشور پیکر مطهر ۱۱۰ لاله گلگون کفن را طی مراسم باشکوهی از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا تشییع کردند.

برای برپایی هر چه با شکوه تر این مراسم ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده است که مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی با راه اندازی ایستگاه صلواتی در برگزاری این مراسم سهیم بود.

شهدای تفحص از مناطق عملیاتی چذابه، مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله و بصره، سومار، شرهانی، بصره، میمک، خرمشهر، فکه و پنج شیر بودند.

حضور کارکنان و بسیجیان وزارت راه و شهرسازی در تشییع ۲۸۰ شهید گمنام

سال‌هاست جنگ به پایان رسیده اما چیزی از این تاریخ ناتمام باقی مانده و آن چشم انتظاری مادران شقایق هاست؛ همان هایی که با کوله باری از اخلاص، بی نام و نشان پرکشیدن اما چشمان منتظر مادرانشان سالهاست که به در دوخته شده است بعضی از آنها طاقتشان طاق شد و به سویتان شتافتند اما برخی هنوز هم چشم به راه آمدنتان هستند.

حضور کارکنان و بسیجیان وزارت راه و شهرسازی در تشییع ۲۸۰ شهید گمنام

۲۸۰ لاله گلگون، سفیران عشق به خانه خوش آمدید؛ امروز پایان سال‌ها چشم انتظاری عزیزانتان است، با آمدنتان زمستان را بهاری کردید اما دوباره غمی در جانمان جان گرفت.

حضور کارکنان و بسیجیان وزارت راه و شهرسازی در تشییع ۲۸۰ شهید گمنام

رادمردان و قهرمانان بی‏ مانند این سرزمین خاکتان سرمه چشمانمان، امروز خیابان های شهر با قدومتان عطرآگین شده اما در فراق شما مرواریدهای چشمانمان بی اختیار فرو می ریزند، ننگ بر دشمنان ظالم و درود بر شما انسان های پاک و آزاده.

با ایستادگی در مقابل ظلم به اقیانوس بی کران الهی، به عالم معنا دادید و به سرچشمه هستی، پیوستید؛ چه چیزی بهتر از رها شدن از این جسم خاکی و عروج به سوی معبود.

ببینید| برپایی موکب مرکز بسیج وزارت راه و شهرسازی در مراسم تشیع ۱۱۰ شهید گمنام