شناسهٔ خبر: 152961 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع‌وابسته

وحید قربانی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از آغاز مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور ۳۱۶ شرکت، سازمان و نهاد در مصلی امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در خصوص افتتاح هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: با شعار حمل و نقل، ترانزیت و توسعه اقتصادی با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان در مصلی امام‌خمینی (ره) افتتاح شد.

قربانی با بیان اینکه امسال بیش از سایر سال‌های برگزاری نمایشگاه تبلور شعار حمل و نقل هوشمند، تزانزیت و توسعه اقتصادی در عملکرد شرکت های حاضر مشهود است، افزود: نمایشگاه امسال با حضور بیش از ۳۱۶ شرکت داخلی، سازمان ها و نهادها در ۱۶ هزار مترمربع برپاست و در این دوره از نمایشگاه مشارکت شرکت‌کنندگان افزایش قابل مطاحظه ای یافته است. به طوری که در این دوره بیش از ۸۵ شرکت دانش‌بنیان حضور دارند.

وی توضیح داد: این نمایشگاه از امروز ۲۷ آذر تا چهارشنبه ۲۹ آذر از ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر برپاست.

قربانی در بیان ویژگی‌های هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری آنها با شرکت‌ها و سازمان های تابعه وزارتخانه و ارایه دستاوردهای آنها در نمایشگاه بخش مهمی از ویژگی‌ نمایشگاه این دوره است. همچنین برپایی میز ارتباط مردمی و پاسخ به سوالات و درخواست‌های مردم  با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل از دیگر ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه است.

وی از امضای پنج تفاهم‌نامه و موافقتنامه در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: دو تفاهم نامه در حوزه حمل و نقل ریلی و سه تفاهم‌نامه در حوزه زیرساخت آزادراه‌ها و یک تفاهم نامه بین سازمان راهداری و پلیس راهور برای رفع نقاط حادثه خیز و یک تفاهم نامه دیگر در حوزه حمل و نقل به امضا می‌رسد.

قربانی در خصوص دستاوردهای جدید امسال در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: نزدیک به ۲۰ محصول توسط بخش خصوصی و دولتی در این دوره از نمایشگاه رونمایی خواهد شد و تجمیع آنها به موضوع شعار دولت؛ حمل و نقل هوشمند، تزانزیت و توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی رویکرد وزارت راه و شهرسازی با ابتکار ایران راه را برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل از نکات حائز اهمیت وزارتخانه در این دوره از نمایشگاه عنوان کرد و گفت:  با ابتکار ایران راه برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل،‌  ایران را به شاهراه ترانزیت کشور تبدیل خواهد کرد.

وی در خصوص حضور شرکت‌های بین‌المللی در این دوره از نمایشگاه، گفت: هیات‌هایی از سایر کشورها از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل بازدید خواهند کرد و برنامه مدونی برای این بازدیدها تدارک دیده شده است تا دستاوردهای سازمان های تابعه وزارت راه وشهرسازی و شرکت های دانش بنیان برای سایر کشورها ارایه شود.

به گفته وی، برگزاری سه کارگاه آموزشی در همکاری با دانشگاه‌ها از دیگر برنامه هایی است که در این دوره تدارک دیده شده است.