شناسهٔ خبر: 152987 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور:

ارزان ترین و کارآمدترین راهکار کاهش حوادث رانندگی، فناورانه هستند

دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: ارزان ترین و کارآمدترین راهکارها فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت:  تصادفات علاوه بر آسیبی که به خودرو می زند، یک آسیب روحی و خانوادگی است و چه برسد مواردی که به فوت منجر می شود که عواقب اجتماعی جبران ناپذیری به همراه دارد. 

وی افزود: در  آسیب های رانندگی انسان هایی را از دست داده ایم که هر یک سرمایه های کشور بوده اند. به عنوان مثال می توان به از دست دادن نخبگان در حوادث رانندگی اشاره داشت. 

وی بیان داشت: باید به موضوع حوادث رانندگی در یک برنامه کلان ملی چندین ساله به آن پرداخت. در موضوع آسیب های رانندگی چندین دستگاه مستقیم وظیفه دارند و ارزان ترین و کارآمدترین راهکارها، فناورانه هستند که در پیشگیری از حادثه و کنترل عواقب حادثه فعالیت دارند. 

معاون رئیس جمهور گفت: برنامه ملی کاهش حوادث رانندگی با سرعت و قدرت مورد توجه قرار گرفته است و انتظار داریم که در این برنامه خودشان را دخیل کنند. 

دهقانی فیروز آبادی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در قالب یک برنامه ملی از  توان شرکت های دانش بنیان که قریب به ۱۰ هزار شرکت هستند در برنامه ۵ ساله به کار ببندیم و شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم. 

معاون رییس جمهوری یادآور شد: با امضا تفاهم‌نامه کاهش حوادث رانندگی و پیشبرد برنامه ها، ثمره آن را به مردم عرضه کنیم.