شناسهٔ خبر: 153006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اعلام کرد:

خسارت ۲۸۶ میلیارد تومانی سیلاب به محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی امسال

دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در دیدار جمعی از کارکنان این اداره کل و انجمن های رانندگان مسافری و کالا با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری انجام شد، از خسارت ۲۸۶ میلیارد تومانی سیلاب به محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: آخرین سیلاب ها در حوزه مانه و سملقان حدود ۶۲ میلیارد تومان و در محور چمن بید- جنگل گلستان ۴۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

وی افزود: با توجه به این که محور چمن بید- جنگل گلستان جزو ۱۰ کریدور مهم کشور و ارتباط بین دو قطب زیارتی و سیاحتی است، بازسازی این محور با تلاش و همت راهداران طی ۱۴ روز کاری به اتمام رسید و زیر بار ترافیک رفت.

وی گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال جاری ارائه و اظهار کرد: در ۸ ماه امسال، ۱۸۹ کیلومتر از راه های شریانی و اصلی استان به ارزش ۱۱۱۰ میلیارد ریال بهسازی و روکش، ۵۲.۴۵ کیلومتر از راه های روستایی به ارزش ۲۰۹۸ میلیارد ریال بهسازی و ۹۹.۲۵ کیلومتر از راه های فرعی و روستایی به ارزش ۱۳۶۴ میلیارد ریال روکش آسفالت شده است.

وی با اشاره به ارتقای ۴ درصدی استان در برخورداری از راه آسفالته روستایی ادامه داد: طی این مدت ۶ نقطه حادثه خیز، ایمن سازی شده و تا پایان سال ۱۳ نقطه پرحادثه دیگر نیز برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه با برشمردن اهمیت حمل و نقل و راهداری و نقش راهداران و رانندگان در اقتصاد و رفاه مردم تصریح کرد: با توجه به نبود خط ریلی و کمبود پروازها در خراسان شمالی، بیشترین جا به جایی کالا و مسافر از طریق جاده ها انجام و فشار زیادی بر رانندگان کالا و مسافر و راهداران وارد می شود به ویژه در ایام خاصی مانند عید نوروز، رحلت امام خمینی(ره)، اربعین حسینی و ایام پایانی ماه صفر، شاهد پیک سفر و حجم بالای کار در این بخش هستیم.

حجت الاسلام نوری افزود: تجهیزات و تسهیلات مورد نیاز برای رانندگان حمل و نقل عمومی باری و مسافری برون شهری فراهم شود.