شناسهٔ خبر: 153015 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باحضور معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور؛

نشست هم اندیشی انجمن‌های صنفی حمل و نقل کالا و مسافر استان کرمان برگزار شد

نشست هم انديشی  انجمن های صنفی حمل و نقل كالا و مسافر استان كرمان برگزار شد معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: نشست ها و جلسات هم اندیشی با انجمن ها، بسیاری از مشکلات را حل می کند لذا بهتر است شرکت های حمل و نقلی و انجمن های صنفی کنسرسیوم خود را تشکیل دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، حمیدرضا شهرکی گفت: ۲۶ آذرماه سال ۶۲ با نقش آفرینی بی بدیل فعالان عرصه حمل و نقل حماسه ساز شد و اهمیت حوزه حمل و نقل را به اثبات رساند و امروز در بخش حمل و نقل به خود می بالد که در تقویم ملی کشور جای دارد.

شهرکی اظهار داشت: مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها در پیش است و برای برگزاری مراسم مطلوب به فعالیت عاشقانه بخش حمل و نقل جاده ای اطمینان داریم، بخش حمل و نقل بایستی به دنبال تشکیل کنسرسیوم باشد در این صورت می تواند در مناقصات بزرگ شرکت کند بنابراین تشکیل کنسرسیوم لازم و واجب است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از صاحبان معادن و کارخانجات بزرگ بخواهند برای حمل محصولات خود مناقصه برگزار کنند و برای حمل و نقل بارهای بزرگ و عظیم بایست‍ی کنسرسیوم داشته باشند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در ادامه گفت: به زودی حمل و نقل مجازی در چارچوب پلتفرم ها انجام می شود و بسیاری از تخلفات حمل و نقلی نیز شدیدا کاهش خواهد یافت و ما هم نمی توانیم با آن مقابله کنیم یا پیشرفت آن را محدود کنیم.

شهرکی تصریح کرد: حمل و نقل انبوه و حمل و نقل ریلی در برنامه توسعه قرار است به ۳۰ درصد برسد نکته اساسی این است چرا مجموعه حمل و نقل و همکاران استان ها به شما اعلام نمی کنند که ۷۰ درصد بار هر استان بدون بارنامه حمل می شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در خصوص وضعیت راه ها گفت: در ابتدای سال برنامه توسعه فعلی و به استان هایی که در خصوص افزایش درآمد حاصل از بارنامه و اضافه تناژ موفق عمل کنند، اعتبار مالی خوبی در زمینه بهسازی راه ها اختصاص می یابد. حوزه حمل و نقل کالا و اضافه تناژ رتبه بالایی داشت به آن استان برای بهسازی راه ها اعتبارات مالی خوبی در نظر گرفته می شود یعنی اگر درآمد حاصل از بارنامه افزایش یابد به آن استان اعتبار بیشتری داده می شود.

شهرکی یادآور شد: سازمان متبوع تمایل دارد از تقسیم بار فاصله بگیرد و رتبه بندی شرکت ها باید اعمال شود و این که یک شرکت متخلف بدون هیچ فعالیتی با شرکت های فعال تر و بدون تخلف در یک سطح قرار گیرد عادلانه نیست، بلکه رتبه سرمایه گذار و سایر پارامترها گرید یا درجه شرکت را تعین می کند و هر شرکتی که گرید بالاتری داشته باشد در مناقصات بزرگ تر شرکت می کند.