شناسهٔ خبر: 15303 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حسن نیا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

محورهای فیروزکوه و قزوین-رشت تا یک ساعت آینده بازگشایی می‌شوند

عبدالهاشم حسن نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به بارش برف و باران در محورهای ۱۷ استان کشور گفت: هم اکنون اکیپ‌های متعدد راهداری در محورهای کوهستانی مشغول فعالیت هستند بر همین اساس محورهای فیروزکوه و قزوین-رشت تا یک ساعت آینده بازگشایی می‌شوند.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور گفت: در حال حاضر محورهای قزوین- زنجان٬ محور قدیم قزوین-رشت٬ قزوین-همدان در استان قزوین٬ محور فیروزکوه و محور هراز از آبعلی تا امامزاده هاشم در استان تهران٬ محور فرعی شمشک- دیزین در استان البرز و تهران٬ محور کندوان از کرج تا چالوس٬ محور پونل-خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل٬ آزادراه همدان-ساوه و رزن-آوج در استان همدان٬ آزادراه بستان آباد-زنجان در استان آذربایجان شرقی٬ محورهای زنجان-دندی٬ زنجان –چورزق و زنجان-طارم در استان زنجان و محور اورامان- پاوه در استان کردستان به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون آزادراه قزوین-رشت برای تردد خودروهای سبک زیر بار ترافیک قرار دارد افزود: محور فیروزکوه و محور قزوین-رشت با تلاش راهداران تا یک ساعت آینده بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: سازمان راهداری و پلیس راه کشور به طور مشترک تصمیم گرفتند که ایمنی هر محوری مختل بود مسدود اعلام شود تا از وقوع تصادفات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

وی با یادآوری اینکه محورهای مسدود تحت بارش شدید برف و کولاک هستند اضافه کرد: زیرساخت‌ها در این مناطق آماده است ولی کولاک اجازه تردد ایمن به خودروها را نمی‌دهد. هم اکنون اکیپ‌های متعدد راهداری در محورهای کوهستانی مشغول فعالیت هستند و این فعالیت‌ها در قالب طرح راهداری زمستانه انجام می‌شود.

حسن نیا تأکید کرد: چنانچه کولاک فروکش کند امکانات به گونه‌ای است که شرایط برای تردد خودروها آماده می‌شود. هم اکنون بیشترین کولاک در محورهای استان‌های قزوین است که تلاش می‌شود حداکثر تا چند ساعت آینده با فروکش کولاک تمامی محورهای این استان بازگشایی شود./

نظر شما