شناسهٔ خبر: 153031 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سامانه لجستیک و مدیریت تجارت یکپارچه رونمایی شد

0 سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مهرداد بذرپاش در نخستین روز برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت رونمایی کرد.

هدف از  راه اندازی سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت، رفع موانع و گلوگاه‌های تجارت و لجستیک یکپارچه ایران بوده است و از طریق این سامانه تمام فرایند زنجیره تامین برای صاحبین کالا انجام می‌شود و از فعالیت های جزیره ای و سنتی، که در صورت عدم آگاهی از قوانین بانکی، حمل و نقل، بیمه و گمرکات داخلی و بین المللی، هزینه‌ها به ویژه هزینه دموراژ و انبارداری و زمان تحویل کالا افزایش می یابد و منجر به رسوب کالا می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

این سامانه این فرصت را برای تجار فراهم می‌کند از ابتدا و انتهای فرایند تجارت از جمله حمل و نقل بین‌المللی هوایی، زمینی، دریایی، ریلی و ترکیبی، کشتیرانی، مدیریت اسناد و مجوزها، مدیریت امور ارزی، تطبیق اسناد با ثبت سفارش و اخذ مجوزهای قانونی در کمترین زمان رصد حمل کالا، ترانزیت داخلی و خارجی، امور گمرکی و ترخیص کالا، حمل و نقل داخلی، انبار داری و استریپ، مدیریت امور بانکی و بیمه از طریق سامانه لجستیک یکپارچه و مدیریت تجارت انجام می‌شود و در نهایت حتی امکان دموراژ صفر برای شرکت‌ها نیز وجود دارد. همچنین با این سامانه امکان مبادله اطلاعات و فرآیندهای تجاری با صاحبان کالا و فروشندگان به صورت لحظه‌ای وجود دارد.

همچنین با بهره مندی از متخصصان داخلی در  شرایط تحریم‌ها، ‌دموراژ کالا و هزینه تمام شده تجارت به حداقل رسیده و حجم ترانزیت افزایش یافته است.

برچسب‌ها: