شناسهٔ خبر: 15305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازی گلستان:

عمليات راهداری زمستانه با آمادگی كامل راهداران در حال انجام است

بارش برف در جاده مديركل راه و شهرسازي گلستان با اشاره به برودت هوا و ريزش نزولات آسماني، گفت: راهداران و عوامل راهداري با آمادگي كامل و تجهيزات لازم در طول راه‌هاي استان مستقر و در حال انجام عمليات راهداري براي ترددي روان و ايمن در راه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علي بخش رستمي در گفت و گويي خبري گفت: با شروع بارش‌هاي مجدد از شب گذشته، راهداران اقدام به عمليات برفروبي و نمك پاشي در چندين نوبت در طول راه‌ها كرده‌اند و همچنان ادامه دارد.

به گفته وي، هم اكنون شاهد ريزش برف خفيف در محورهاي كوهستاني توسكستان در گرگان و درازنو در كردكوي و بارش برف سنگين در محورهاي خوش ييلاق آزادشهر و جنگل گلستان هستيم.

رستمي با بيان اينكه تردد در محورهاي كوهستاني با زنجير چرخ امكان پذير است، افزود: رانندگان حتما از قبل نحوه بستن زنجير چرخ را آموزش ببيند تا دچار مشكل در طول راه‌هاي برفگير نشوند.

 مديركل راه و شهرسازي گلستان گفت: تنها هدف اصلی ما برقراری تردد ایمن و روان در تمام محورهای استان است و از مردم انتظار داریم بیشترین مشارکت و همراهی را با ما داشته باشند تا بتوانیم به این هدف دست یابیم.

رستمي از مردم خواست در فصل زمستان از مسافرت‌های غیر ضروری در جاده‌های استان با توجه به شرایط  آب و هوایی حاکم خودداری و در صورت سفر مواد خوراکی، پوشاک مناسب و تجهيزات زمستاني لازم را به همراه داشته باشند.

وي افزود: با وجود ريزش باران و برف از شب گذشته، هيچ گزارشي مبني بر وجود مشكل در طول راه‌هاي استان اعلام نشده و تمام راه‌ها باز هستند اما به دليل ريزش باران و برف به ويژه در محورهاي كوهستاني، سطح جاده‌هاي استان، لغزنده و تردد در آنها با احتياط در جريان است.

اين مقام مسوول در گلستان تاكيد كرد كه رانندگان حتما قبل از سفر از طريق سامانه جامع اطلاع رساني ۱۴۱ و پيامك ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ مركز مديريت راه‌هاي استان گلستان، از وضعيت و شرايط جوي راه‌ها در طول شبانه‌روز و به صورت آنلاين مطلع شوند و بعد اقدام به سفر كنند.

در استان گلستان بالغ بر ۵ هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي و روستايي وجود دارد كه يكهزار و ۹۰۰ كيلومتر آن برفگير است.

نظر شما