شناسهٔ خبر: 153051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۰۰ درصدی تعداد پروژه‌های ساختمانی در استان یزد

پروژه های ساختمانی استان یزد معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در ۹ ماهه گذشته نسبت به وضعیت مشابه سال قبل تعداد پروژه‌ها و میزان اعتبارات آن در حوزه ساختمانی تا ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حامد معتمدی در ارائه گزارش عملکرد حوزه ساختمانی این اداره کل، اظهار کرد: طی ۹ ماهه گذشته تعداد ۳۵ پروژه عمرانی در حوزه فنی و نظارت بر طرح‌های معاونت فنی و راه‌های روستایی در بخش‌های مختلف کلید خورده که برخی از آن‌ها تکمیل و برخی دیگر در حال انجام است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از رشد تعداد پروژه‌ها و افزایش اعتبارات در بازه زمانی ۹ ماهه نسبت به وضعیت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات مربوط به ۳۵ پروژه فوق قریب به ۸۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته تا ۳۰۰ درصد رشد داشته و تمامی اعتبارت ملی است.

معتمدی ابراز کرد: پروژه‌های عمرانی مربوط به احداث ساختمان، تعمیر و نگهداری، مرمت و بهسازی راهدارخانه‌های مرکزی، پاسگاه و قرارگاه‌های پلیس‌راه، راهدارخانه‌های بین‌راهی، پایانه بار و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی است.

وی ادامه داد: در بخش راهدارخانه‌ها تعداد سه پروژه تکمیل و ۱۷ پروژه دیگر در حال ساخت است که مجموع اعتبارات مصوب آن در سال جاری ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

این مقام مسئول گفت: مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان نیز به اجرای شش پاسگاه پلیس‌راه از جمله پاسگاه خرانق، اردکان – نائین، اردکان – چوپانان، یزد - کرمان، قرارگاه پلیس‌راه استان و تعمیرات کلی پاسگاه‌ها، اختصاص یافته است که پلیس‌راه خرانق به بهره‌برداری رسیده و مابقی پروژه‌ها در حال انجام است.

معتمدی اضافه کرد: راهدارخانه‌های اسفند آباد ابرکوه، بیدستان تفت، ندوشن، عقدا، دهشیر، سعیدآباد، بردستان سانیج و طزرجان نیز هشت پروژه در حوزه راهدارخانه‌های بین‌راهی است که اعتباری معادل ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به خود اختصاص داده است.

وی همچنین بهسازی پایانه بار استان با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی را یکی دیگر از پروژه‌های حوزه فنی و نظارت معاونت فنی و راه‌های روستایی برشمرد و گفت: در بخش مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی تعداد ۸ پروژه در حال ساخت بوده و ۲۶ مورد تقاضای دریافت مجوز نیز در سامانه مربوطه ثبت شده است که برای ۲۴ مورد موافقت اصولی صادر و مابقی در حال استعلام است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با توجه به اقدامات انجام شده، بتوانیم تا سال آینده شاهد تغییرات عمده در راهدارخانه‌ها، پاسگاه‌های پلیس‌راه و مجتمع‌های خدمات رفاهی باشیم.