شناسهٔ خبر: 153057 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نشست معاون وزیر راه و شهرسازی با نمایندگانی از استان کرمان مطرح شد؛

آسفالت معابر خاکی محلات هدف شهر کرمان به اتمام رسید

جلسه در نشست مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار، اعضای شورای شهر و همچنین نماینده مردم سیرجان در مجلس بر اجرای طرح امام محله برای اطلاع‌رسانی در حوزه نوسازی بافت فرسوده تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی با شهردار، اعضای شورای شهر کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و همچنین نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این دیدار با بیان این که مهم‌ترین رویکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی مسکن به شمار می‌رود، گفت: سال گذشته با برپایی رویداد بزرگ «بم، برای ایران قوی» به نوعی بم را بهانه‌ای قرار دادیم تا توجه شهروندان به موضوع نوسازی مسکن جلب شود و همان طور که می‌دانید ۳۵ نفر از نخبگان بم طی سه روز متوالی در ۱۰۵ شهر حضور پیدا کرده و در جلسات مختلف با مردم و مسوولان به اطلاع‌رسانی در خصوص ضرورت نوسازی پرداختند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، ادامه داد: امسال نیز همزمان با بیستمین سالگرد زلزله بم، رویداد بم را برگزار می‌کنیم اما این بار موضوع آن ارزیابی شهرهایی است که سال گذشته این رویداد در آن‌ها برگزار شده تا بدانیم طی این یک سال چه فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند.

آیینی از شهردار کرمان خواست تا برای این منظور گروه‌های جهادی را بسیج کند و گفت: انتظار از شهرداری‌ها این است که زمان صدور پروانه‌های ساخت در بافت‌های فرسوده را به حداقل برسانند که خوشبختانه بر اساس مصوبه مجلس این زمان باید به سه ماه کاهش یابد. همچنین شهرداری‌ها باید تخفیف‌های ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی را در این بافت‌ها اعمال کنند در مقابل وزارت راه و شهرسازی نیز ظرفیت‌های خود را در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.

سعید شعرباف‌تبریزی شهردار کرمان نیز با اعلام این خبر که آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات هدف شهر کرمان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر سه پروژه بزرگ در شهر کرمان در دست احداث است که ادامه‌ها آن نیاز به همراهی شرکت بازآفرینی شهری ایران دارد. اولین پروژه آسفالت و بهسازی معابر محله سرآسیاب است که داخل بافت تاریخی فرسوده قرار دارد و به ۳۰۰ هزار متر مربع آسفالت نیاز دارد.

او افزود: در شهر کرمان دو محله استراتژیک قلعه دختر و قعله اردشیر را داریم که می‌توان آن را به قطب گردشگری شهر کرمان تبدیل کرد. همچنین در نزدیکی این دو قلعه تاریخی، بین امامزاده محمد و گلزار حاج قاسم یک بلوار قرار دارد که نیاز به آزادسازی یا جایگزینی قطعات دارد. او پروژه سوم را نیز نوسازی گلزار حاج قاسم برشمرد.

 شهردار کرمان یکی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه اطلاع‌رسانی در حوزه نوسازی مسکن را طرح «امام محله» عنوان کرد و در این باره توضیح داد: در شهر کرمان دفاتر توسعه‌گری وجود ندارد اما با راه‌اندازی طرح امام محله، ۱۴ پهنه را مشخص کرده‌ایم که در هر کدام از این پهنه‌ها از طریق ائمه جماعات آموزش‌هایی در حوزه‌های مختلف از جمله نوسازی مسکن در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.