شناسهٔ خبر: 153084 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی:

آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه سال جاری

ببینید| نشست خبری مدیران بخش حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی کشور مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته که صبح امروز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه همزمان با دومین روز این نمایشگاه برگزار شد، گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی متولی ارائه خدمت به مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار است و تلاش ما این است که با ارائه کمی و کیفی خدمات رضایت مردم را جلب کنیم. 

آغاز پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه سال جاری

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی درباره پروازهای حج گفت: بلافاصله بعد از انجام عملیات حج تمتع، برای پروازهای حج عمره اعلام آمادگی کردیم و بنا به درخواست سازمان حج و زیارت در خدمت مردم برای انجام این فریضه خواهیم بود.

وی افزود: پروازهای حج عمره از ۱۳ دی ماه یا نیمه دوم دی ماه آغاز می‌شود.

فرزادی پور در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهمی که در تقویت و توسعه ناوگان هوایی دنبال می‌شود، سرهم کردن هواپیماهای زمینی است که در این راستا ۷ فروند هواپیما در مرحله اجرا قرار گرفت.

ورود ۷ هواپیمای جدید به چرخه پرواز تا پایان سال

وی افزود: تا کنون ۲ فروند هواپیمای  ای تی آر وارد چرخه عملیاتی شده و سومین هواپیما هم در حال ورود است تا ۲۵ روز آینده وارد چرخه می‌شود. ۴ فروند دیگر در مرحله تامین قطعات است و سفارش گذاری شده که به محض تامین قطعات امیدواریم تا پایان سال وارد چرخه شوند.

به گفته فرزادی پور، هواپیمائی جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که هر هواپیمایی که استانداردهای مورد نیاز برای ارائه خدمات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را داشته باشد، وارد چرخه کند.

وی درباره هواپیمای سیمرغ گفت: این هواپیما یک هواپیمای کارگو است و برای نقل و انتقال بار استفاده می‌شود، این هواپیما دارای درب بارگیری است و قابلیت حمل بار تا ۸ تن را دارد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار کرد: واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از ۸ سال گذشته مطرح بوده اما روند نامناسبی را طی کرده و ما پیگیری می‌کنیم که یا از لیست واگذاری خارج شود یا تعیین تکلیف شود، بنابراین هنوز به دلیل پیچیدگی‌های ساختاری هواپیمایی جمهوری اسلامی، این واگذاری بسیار مشکل است و قطعیت ندارد.

فرزادی پور تاکید کرد: همه کشورهای دنیا که صاحب صنعت هوایی هستند یک ایرلاین ملی و صاحب پرچم دارند بنابراین برای کشوری مثل ایران وجود یک ایرلاین ملی واجب است.