شناسهٔ خبر: 153107 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

درآمدهای شهر فرودگاهی امام خمینی در سال آینده ۸ برابر می شود

ببینید| نشست خبری مدیران بخش حمل‌ونقل هوایی و فرودگاهی کشور مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افزایش ۵ برابری درآمدهای این شرکت در سال جاری خبرداد و گفت: درآمدهای این شرکت در سال آینده ۸ برابر می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری دومین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت:  فرودگاه امام (ره) با مساحت ۱۴ هزار هکتار یکی از بزرگترین دروازه ورودی و خروجی کشور است و از ۱۴۰ تا ۳۵۰ پرواز در روز از طریق این فرودگاه انجام می شود.

وی افزود: توانستیم از ابتدای دولت سیزدهم، درآمد شهر فرودگاهی امام را به ۵ برابر افزایش دهیم و در نظر داریم این رقم سال آینده  به ۸ برابر برسد.

چلندری یادآور شد: شعار ما هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات بود و بیش از ۵۰ درصد خدمات در این شرکت هوشمند و الکترونیکی شده است . همچنین توانستیم ازطریق پنجره واحد تمامی قراردادها را ثبت کنیم و درآمد را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه از ۴هزار هکتار در منطقه آزاد تجاری  که از سنوات قبل بحث زیرساخت های منطقه آزاد شروع شده بود، اما هیچکدام از تجار و سرمایه گذاران رقبتی برای مراجعه نداشتند. لذا با تعریفی که در هسته پیشران انجام شد، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان متقاضی سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

وی گفت: از اقدامات مهم دیگر، فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی است که  ماه گذشته عملیات اجرایی آن با یک اشل ۱۰ برابری آغاز شده و امید است، فاز اول این پروژه نیز در پایان این دولت به بهره برداری برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: ما موظف هستیم بر اساس اسناد بالادستی کارمان را انجام دهیم در مطالعات و اسناد بالادستی بحث آماده سازی زیرساخت فرودگاه امام تاکید شده است. اکثر فرودگاه های بزرگ دنیا همزمان پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می دهند و فرودگاه مهرآباد کشش بیشتر از این را ندارد و در ترمینال جدید فاز دو پیش بینی انجام پروازهای داخلی و خارجی همزمان دیده شده است.