شناسهٔ خبر: 153108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امام جمعه قم در دیدار با مدیر و کارکنان اداره کل راهداری و حمل ونقل:

تکریم رانندگان باعث پایبندی بیشتر آنها به قانون می‌شود

خبر تولیت حرم مطهر بانوی کرامت دردیدار با مدیر وکارکنان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: موضوع تابلوها وبیلبوردهای جاده‌ای باید متناسب با ارزشهای دینی- ملی بوده تا با تکریم رانندگان، موجب تعهد والزام بیشتر آنان به اجرای قوانین و مقررات شود.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، آیت الله سعیدی، امام جمعه قم دردیدار با مدیر و کارکنان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم اظهار کرد: تکریم رانندگان، موجب پایبندی بیشتر آنان به قانون می‌شود. 

طی این دیدار که به مناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری (۲۶ آذر لغایت تا یکم دی ماه) در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت صورت گرفت، آیت‌الله سید محمد سعیدی اظهار کرد: شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند و خون پاک شهیدان رمز حیات اسلام نابی است که حضرت امام از آن یاد کردند و مقام معظم رهبری به‌خوبی از آن حمایت و حفاظت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه راه شهادت هیچگاه بسته نیست، شهادت را رمز ماندگاری این نهضت و دین دانست و گفت: شهادت در زمان قیام امام‌زمان (عج) هم وجود دارد با همین شهادت‌ها است که ریشه‌های ظلم به‌ویژه ظلم صهیونیست غاصب قطع خواهد شد. 

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تلاقی زمانی هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری که امسال با ایام سالگرد شهادت حضرت زهرا و تشییع شهدا گفت: این تلاقی بر معنوی‌تر شدن، مؤثرتر شدن و متعهدتر شدن کارتان برای نظام باید کمک کند. 

وی با بیان اینکه در چنین روزی رانندگان به فراخوان امام راحل ره  لبیک گفتند و برای تخلیه بار کالاهای اساسی از صد کشتی که در بنادر جنوب کشور پهلوگرفته بودند حاضر شدند افزود: لبیک گفتن به فرمان خدا، رسول و ولی خدا واجب الهی است و رانندگان در چنین روزی مصداق آیه «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» بودند. 

آیت‌الله سعیدی حمل‌ونقل و راهداری را از امور اساسی برای تسهیل خدمت‌رسانی و حفظ جان مردم دانست و افزود: در بسیاری از کشورها حفظ جان انسان‌ها به‌خاطر مصالح اقتصادی و جلوگیری از ضرر اقتصادی به کشور اهمیت دارد؛ ولی در اسلام حفظ جان مردم ذاتاً اولویت دارد. 

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت مجهز کردن جاده‌ها به علایم و ابزارآلات پیشرفته را ضروری دانست و گفت: در تابلوهای تبلیغاتی و راهنمایی کنار جاده‌ها نباید ارزش‌های دینی و ملی نادیده گرفته شود؛ بلکه باید تبلیغات جاده‌ها با نظام و ارزش‌های ما بخواند و موجب تکریم راننده‌ها باشد؛ زیرا اگر راننده‌ها تکریم شوند پایبندی‌شان به قانون هم بیشتر می‌شود. 

در ابتدای این نشست مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته حدود ۴۵۰ کیلومتر از جاده‌های استان اصلاح و روسازی آسفالت شده است گفت: ساخت، نگهداری و بهره‌برداری از ۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های استان قم، خط‌کشی ۱۷۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان و اصلاح و نوسازی ۲۵ کیلومتر از راه‌های روستایی از جمله اقدامات ۹ماهه اخیر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بوده است. 

محمد پورتیموری با بیان اینکه محورهای مواصلاتی  استان قم با ۲۶ دوربین نظارتی تحت رصد و کنترل است، افزود: ۷۳ دوربین کنترل سرعت و ۷۶ دستگاه ترددشمار نیز در جاده‌های استان نصب و فعال هستند. 

وی توجه به مباحث فرهنگی را درزمره اقدامات اداره کل متبوع دانست و گفت: نظارت بر وضعیت مساجد، نمازخانه‌ها ومجتمع‌های رفاهی و خدماتی جاده‌ای و درج موضوعات فرهنگی در بیلبورده، تابلوها، دیوار نوشتهای جاده ای،   از جمله فعالیت‌های فرهنگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم است. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به اینکه در طول ۹ ماه گذشته مدیریت و جابه‌جایی ۴ میلیون تن کالا در استان با همکاری رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل انجام شده است افزود: در این مدت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای  استان قم جابه‌جا شده‌اند کما اینکه  در اربعین گذشته طی مدت ۱۰ روز ۷۵ هزار زائر ایرانی و ۲۰ هزار زائر غیرایرانی جابه‌جا شده‌اند که باتوجه‌به ظرفیت استان قم کار چشمگیری بود