شناسهٔ خبر: 153118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زندگی روزمره همه ما به فعالیت حوزه حمل‌ونقل گره خورده است

زندگی روزمره همه ما به فعالیت حوزه حمل‌ونقل گره خورده است استاندار کرمان در مراسم گرامیداشت هفتۀ حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری با قدردانی از فعالان این سه حوزه گفت: حمل‌ونقل شبکه‌ای مویرگی در داخل و خارج از کشور در حوز بار و مسافر و تولید دارد و اهمیت آن به گونه‌ای است که اگر لحظه‌ای این شبکه فلج شود و آن را نداشته باشیم زندگی مردم تعطیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، محمدمهدی فداکار با اشاره به اینکه دشوارترین کار در حوزه حمل‌ونقل مربوط به حمل‌ونقل عمومی است، افزود: ناوگان عمومی که مسافر و بار جابه‌جا می‌کند مسئولیت بسیار پرزحمت و طاقت‌فرسایی را برعهده دارد.

فداکار با بیان اینکه زندگی روزمره همه ما به فعالیت حوزه حمل‌ونقل گره خورده‌است، ادامه‌داد: «حتی تصور لحظه‌ای بدون فعالیت بخش حمل‌ونقل ممکن نیست.

وی اظهار کرد: به‌عنوان مثال اگر در اثر بارندگی و سیلاب جاده‌ای مسدود شود و بار گوجه به‌موقع از جنوب استان به مقصد نرسد، بازار به‌هم می‌خورد.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه مسئولیت سنگینی بر دوش عزیزان فعال در این حوزه است، یادآور شد: رانندگی حرفه بسیار سختی است و سختی آن با هیچ‌چیز دیگری قابل مقایسه نیست؛ آن هم رانندگی با ناوگان که عمدتاً فرسوده و عمر آن بالاست. فداکار تصریح‌کرد: سرپا نگه‌داشتن این ناوگان محدودیت‌ها و مشکلات خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه در این مراسم شرکت کردم تا قدردانی خود را از همه فعالان این حوزه اعلام کنم، گفت: در جریان برخی از گرفتاری‌ها و مشکلات این بخش هستم و امیدوارم بتوانیم آن را رفع کنیم.