شناسهٔ خبر: 153174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد؛

سهم سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در ارتقاء فرهنگ و کاهش تصادفات مشخص شده است

افزایش 6 درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای در استان کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان در مراسم گرامیداشت هفتۀ حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری با اشاره به اقداماتی که برای کاهش تصادفات انجام می‌شود، گفت: با این وجود متاسفانه با افزایش کشته‌شدگان تصادفات در جاده‌ها روبه‌رو هستیم که جای تاسف دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، سردار ناصر فرشید با بیان اینکه در چند سال گذشته سهم سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در ارتقای فرهنگ و کاهش تصادفات مشخص شده است، گفت: نهادهایی از جمله صمت و پلیس و راهداری و صداوسیما و وزارت کشور و… سهم‌های متعددی دادند. هرچند متاسفانه با افزایش کشته‌ها در جاده‌ها روبه‌رو هستیم که جای تاسف دارد. 

فرشید با طرح این سوال که چرا با وجود این همه تلاشی که برای کاهش تصادفات انجام می‌شود وضعیت این‌گونه است، افزود: از ابتدای سال تاکنون فوتی‌های تصادفات در محورهای مواصلاتی شش درصد افزایش یافته است. 

وی در این مراسم اظهار کرد: کاهش تصادفات و تلفات تصادفات یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی و یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و همه باید دست به دست هم بدهیم و تلاش کنیم هرچه بیش‌تر وقوع تصادف را کاهش دهیم. 

سردار فرشید ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند کاهش تلفات به حداقل ممکن برسد. همۀ ما وظیفه داریم در کنار هم و با هم برای ارتقای فرهنگ ترافیک و توسعه‌یافتگی کشور و استان و برای تامین آسایش و آرامش مردم قدم برداریم. 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به طرح‌های متعددی که پلیس در محورها و معابر شهری اجرا می‌کند، اظهار کرد: طرح زمستانی پلیس از چند روز پیش آغاز شده و تمام توان انتظامی و کلانتری و پاسگاه و پلیس راه و حتی معاونت‌هایی که کار فرهنگی باید انجام دهند را بسیج کردیم تا شاهد کاهش تلفات و تصادفات باشیم.