شناسهٔ خبر: 153179 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهدار در استان کرمان برگزار شد

تمامی فعالين حوزه راهداری و حمل و نقلی شايسته تقدير هستند آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و روز راهدار با حضور معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، استاندار کرمان، فرماندهان انتظامی استان، مدیران کل عضو کمیسیون ایمنی راه‌های استان، انجمن‌های صنفی بخش حمل‌ونقل و حدود ۳۰۰ نفر از دست اندرکاران حوزه راهداری و بخش حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، احسان عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و روز راهدار گفت: حمل ونقل تنها به حمل ونقل جاده‌ای خلاصه نمی‌شود بلکه شوق دیگری از حمل ونقل مانند ریلی و هوایی در استان کرمان فعالیت ارزشمندی دارند که حمل ونقل کالا و مسافر را تکمیل می‌کنند، از حمل ونقل جاده‌ای گرفته تا فعالین حوزه راهداری و حمل ونقل هوایی، ریلی تمامی این تلاشگران شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: هر ساله با شروع فصل سرما طرح راهداری زمستانی در کشور از اول دی‌ماه اجرایی می‌شود و راهداران برای خدمت‌رسانی به مردم و باز نگه‌داشتن جاده‌ها مستقر می‌شوند و روز اول دی ماه را روز راهدار نام‌گذاری کرده‌اند و از 26 آذرماه تا یکم دی‌ماه هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان نام‌گذاری شده‌است.

عراقی زاده تصریح‌کرد: استان کرمان در حوزه شبکه ارتباطی جایگاه دوم کشور از لحاظ طول راه‌ها را دارد و از لحاظ بزرگراه‌ی نیز رتبه دوم را دارد. اما در حوزه راه‌های روستایی یکی از استان‌هایی است که ضریب برخورداری آن جزو هفت استان کم برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: راهداران نقش اصلی را در نگهداری این سرمایه ملی ایفا می‌کنند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا این شبکه مدام باز باشد تا فعالیت‌های حمل‌ونقلی برای توسعه اقتصادی کشور صورت گیرد.