شناسهٔ خبر: 153182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تحقق ۱۰۰ درصدی اشتغال در بخش حمل‌ونقلی استان یزد

مدیر کل راهداری یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: آمار اشتغال‌زایی در بخش حمل‌ونقلی نسبت به پیش‌بینی تعهدی و سهمیه‌ای که از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعیین شده بود، بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری بخش حمل‌ونقل را یکی از حوزه‌های اشتغال‌زا و دارای ارزش‌افزوده دانست و اظهار کرد: با تقویت بخش حمل‌ونقل، تولید داخلی، صادرات و اشتغال رونق می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: یکی از مزیت‌های حوزه حمل‌ونقل این است که امکان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی وجود دارد و صرفاً دولتی نیست. لذا در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل، توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده‌است.

رستگاری با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل بسیار زود بازده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون امکان سرمایه‌گذاری در حوزه کالا، رانندگان، مجتمع‌های بین‌راهی، مراکز معاینه فنی، شرکت و مؤسسه حمل‌ونقل کالا، شرکت حمل‌ونقل مسافر، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی و... برای متقاضیان فراهم است.

وی با بیان اینکه اداره کل دستورالعمل‌های مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تهیه و نظارت مستمر بر فعالیت آنان دارد، اضافه‌کرد: یکی از برنامه‌هایی مهم معاونت حمل‌ونقل شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در این بخش است که نقش کلیدی در توسعه اقتصاد نیز ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در استان را ۲۸۷ مورد عنوان کرد و ادامه‌داد: استفاده بهینه از فضای موجود به‌منظور سرمایه‌گذاری در بخش حمل‌ونقل عمومی، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، بازگشت فوری سرمایه را در این بخش تضمین می‌کند. همچنین نیاز روزافزون جهت سرمایه‌گذاری در بخش ناوگان مسافری جاده‌ای با توجه به تقاضای سفر بین‌شهری و همچنین با توجه به اینکه استان از قطب‌های مهم گردشگری کشور است بیش‌ازپیش احساس می‌شود.