شناسهٔ خبر: 153220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۸ درصدی پروژه‌های راه‌سازی فارس در دولت سیزدهم

طالبان-مدیرکل راه و شهرسازی فارس مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از افزایش ۱۸ درصدی پروژه‌های راه‌سازی استان فارس در دولت سیزدهم نسبت به چهار سال دولت گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس) آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان امروز ۲۹ آذرماه با حضور علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دکتر اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری فارس، فرهاد سعدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در این مراسم اظهار کرد: تمام تلاش‌های میدانی در جاده‌ها بر دوش راهداران و فعالان حمل و نقل است اما این قشر معمولاً مورد فراموشی می‌گیرند در تمامی حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی فعالیت ستادی انجام‌می‌شود اما راهداران در میدان حضور دارند و ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به دومین سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان فارس، بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سفر رئیس‌جمهور به فارس پیشانی خدمت‌رسانی به مردم با افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بوده است که بهره برداری از آزاد راه شیراز_اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر مهمترین این پروژه‌ها بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه در دومین سفر رئیس‌جمهور به فارس ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به‌دست وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید و فعالیت‌های جهادی در حوزه مسکن از جمله موضوعات سخنرانی‌های مهم رئیس‌جمهور بود.

طالبان ادامه‌داد: در ۴ سال آخر دولت قبل به طول میانگین ۱۰۴ بزرگراه و راه اصلی و ماهیانه ۸.۶ کیلومتر ساخته شد اما در ۱۸ ماه گذشته دولت سیزدهم حدود ۱۸۰ کیلومتر ساخته و تقدیم مردم شریف استان فارس شد که با افزایش ۱۸ درصدی پروژه‌های راه روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۳ پروژه راه سازی علی رغم وجود مشکلات در دستور کار است، تأکید کرد: تا پایان امسال ۶۰ کیلومتر راه در فارس ساخته و به راهداران برای نگهداری واگذار خواهد شد همچنین در طول سال گذشته همکاری و حضور پلیس راه استان فارس بسیار پر رنگ بوده است. مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص تلفات جاده‌ای نیز گفت: طبق آمارهای کشوری، استان فارس در میزان تلفات جاده‌ای مقام اول یا دوم قرار دارد که این آمار قدر مطلق گرفته شده و صحیح نیست چراکه استان فارس باتوجه به محاسبات صورت گرفته باید در رده بیستم کشوری قرار گیرد.

گفتنی است هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از ۲۶ آذر ماه آغاز شده و تا یکم دی ماه ادامه دارد.