شناسهٔ خبر: 153222 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری خبر داد؛

رشد ۱۴.۵ درصدی جابه‌جایی در ۹ ماهه ۱۴۰۲

ببینید | نشست خبری معاون حمل و نقل وزیر و سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه امسال رشد ۱۴.۵ درصدی در جابه‌جایی‌ها داشته‌ایم، گفت: از ۱۰۳ میلیون و ۶۳۳ هزار جابه‌جایی ثبت شده ۵۹ هزار و ۹۷۷ جابه‌جایی با اتوبوس و سایر جابه‌جایی‌ها با سواری بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست خبری آخرین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس با میانگین سن ۱۴ سال، کارت هوشمند برای فعالیت دارند.

وی افزود: بر اساس وضعیت سنی ناوگان ۵۰ درصد آنها این امکان را دارند که در مسافت‌های بلند فعالیت کنند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه امسال رشد ۱۴.۵ درصدی در جابه‌جایی‌ها داشته‌ایم، گفت: از ۱۰۳ میلیون و ۶۳۳ هزار جابه‌جایی ثبت شده ۵۹ هزار و ۹۷۷ جابه‌جایی با اتوبوس و سایر جابه‌جایی‌ها با سواری بوده است.

شهرکی با اشاره به استفاده از ظرفیت تولید داخلی در راهداری گفت: ‌مذاکراتمان را با تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید ناوگان افزایش دادیم و ۱۳ تفاهم‌نامه با تولیدکنندگان داخلی برای تولید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس بستیم. این کار یک برنامه مشترک در حوزه معاونت حمل‌ونقل و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی است و به‌دنبال روش‌های تامین مالی برای خریداران هستیم که قراردادها را منعقد کنیم . پیش‌بینی می‌کنیم از ماه آینده این قراردادها منعقد شود، در بخش حمل‌ونقل مسافری هم تفاهم‌نامه‌ها منعقد شده است.

ادامه دارد...