شناسهٔ خبر: 153239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرمایه گذاری ۳۲۴ میلیارد تومانی برای راه‌های روستایی گلستان در دولت سیزدهم

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه در دو سال دولت سیزدهم ۳۲۴ میلیارد تومان برای احداث و توسعه راههای روستایی استان هزینه شده است، گفت: با این رقم ۱۴۴ کیلومتر راه روستایی در استان احداث و توسعه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، عادل مصدقی اظهار کرد: حجم کار انجام شده در ۸ سال منتهی به دولت سیزدهم ۳۲۵ کیلومتر بوده است.

وی گفت: با توجه به ماهیت عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛ فعالیت‌های ایمن سازی راه‌ها از جمله ۳۸ کیلومتر با ۶۸ میلیارد تومان احداث شبکه روشنایی از اقدامات دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود.

مصدقی ادامه‌داد: ۶۲۹ کیلومتر روکش آسفالت، لکه‌گیری، رگلاژ و آسفالت حفاظتی با ۷۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از اقدامات انجام شده دیگر در دولت سیزدهم محسوب‌می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: آشکار سازی و ایمن سازی ۳۰ نقطه مستعد تصادف با ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است.

به گفته مصدقی، تعریض و ایمن سازی و اصلاح ۸ دوربرگردان، احداث ۵ دستگاه ابنیه فنی، احداث و ایمنی سازی و اصلاح ۴ تقاطع، تعریض و ایمن سازی محور آق‌قلا-بندر ترکمن،، تکمیل و بهسازی راهدارخانه‌ها و سیستم حمل و نقل هوشمند نیز از اقدامات دیگر این دولت در استان است.

وی اظهار کرد: نوسازی ناوگان راهداری و باری، احداث تقاطع غیر همسطح فاضل‌آباد، احداث نمازخانه خوش ییلاق، آسفالت محور مزرعه-سنگدوین-بدراق، تعریض و ایمن سازی و آسفالت محور زرین گل-شیرین‌آباد و جا به جایی کالاها و احداث شرکت‌های حمل و نقل باربری و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز بخش دیگری از عملکردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان می‌شود.