شناسهٔ خبر: 153240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه پیشنهاداتی به دولت برای کاهش محدودیت صدور مجوز در حاشیه راه‌ها

گلستان مدیرکل نگهداری حریم راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به قانون منع ساخت و سازها در نوار تاسیسات ۱۵ متری استان های شمالی کشور، گفت: پیشنهاداتی برای کاهش محدودیت صدور مجوزها در حاشیه راه‌هایی که از داخل روستاها یا شهرها عبور می کنند به دولت ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  سید احمد هاشمیان در ستاد ارتباط مردمی دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به گلستان در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اظهارکرد: پیشنهاد پیش بینی نوار تاسیسات به عرض  ۱۰ متر  برای راههای که از داخل شهرها عبور می‌کنند و ۵ متر برای راههایی که از داخل روستاها عبور می‌کنند، ارائه شده است. 

به گفته وی، اجرای تاسیسات در بیشتر از این مقدار، در اختیار مقامات شهر و روستا قرار می‌گیرد. 

هاشمیان ادامه داد: این پیشنهادات منتظر بررسی و ابلاغ توسط دولت است. 

وی اظهارکرد: در سال‌های اخیر شاهد بروز مشکلاتی در حریم راه‌ها به دلیل شفاف نبودن قانون برای این موضوع هستیم و متولی تملک حریم راه‌ها سازمان‌های ساخت راههاهستند. 

به گفته وی، در حال حاضر ۳ نوع مجوز اعم از ساخت و ساز، راه دسترسی و عبور تاسیسات زیربنایی در حریم راه‌ها صادر می‌شود که عمده آن‌ها به ساخت و سازها مرتبط است. 

هاشمیان متذکر شد: در ۷ ماهه  سال جاری یکهزار و ۵۸۹ درخواست مجوز در سه ۳ نوع مجوز به  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارائه شده که برای یکهزار و ۴۳۹ درخواست، مجوز صادر شده است.