شناسهٔ خبر: 153255 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

اکثر طرح‌های پژوهشی هواشناسی در استان‌ها کاربردی است

ع معاون توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: اکثر طرح‌های پژوهشی موظفی در هواشناسی استان‌ها ماهیت کاربردی دارد و در فعالیت‌های اجرایی از آن‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهزاد لایقی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: تا کنون طرح‌های پژوهشی مفید زیادی در استان‌ها تولید شده که بسیاری از آن‌ها منجر به مقالات علمی نیز شده است.

وی افزود: بخشی از این طرح‌ها با محوریت مدل‌سازی عددی، پردازش تصاویر ماهواره و کاربرد آن در هواشناسی و تغییر اقلیم بوده است.

لایقی در بخش دیگری به فعالیت‌های آموزشی سازمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون در مدیریت توسعه هواشناسی کاربردی سازمان سخنرانی‌های علمی زیادی با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته داخلی و خارجی برگزار شده که نقش مهمی از ارتقاء دانش فنی و علمی همکاران در حوزه هواشناسی داشته است.

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: همچنین امسال نخستین کنفرانس بین المللی توفان‌های گرمسیری اقیانوس هند با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی و سازمان هواشناسی کشور برگزار شد که نتایج مفیدی در این حوزه داشت.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، وی تصریح کرد: در این کنفرانس بین المللی روسا یا نمایندگان هواشناسی برخی کشورها نظیر هواشناسی هند، چین، میانمار، فیلیپین، مالزی و عمان حضور داشتند و به ارائه سخنرانی پرداختند. لایقی افزود: علاوه بر این امسال هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم نیز برگزار می‌شود که تا کنون مشارکت خوبی برای ارسال مقاله از سوی پژوهشگران داخلی و خارجی در آن شده است.