به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، آیتالله سید احمد علمالهدی نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و فرمانداریهای استان که به میزبانی دفتر نماینده ولیفقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه جریان روابط عمومی دو جنبه جمعی و فردی دارد، اظهار کرد: جنبه فردی این جریان مربوط به زمانی است که روابط عمومیها بهعنوان ویترین نمایش مجاهدتها و تلاشهای دستگاهها پیش چشم مردم قرار میگیرند تا بهموازات کنشگری رسانهای، نفعی برای دستگاه خود داشته باشند و کار سازمان را به روشهای مختلف جلو ببرند.
وی افزود: مهمترین نفع برای هر دستگاه نیز مردمی بودن آن است. تا جایی که میتوان گفت هر دستگاهی که مردمی نباشد و از جریان ارتباط بیواسطه با مردم جا بماند، شکست آن یک امر غیرقابل کتمان خواهد بود. این مردمیسازی هم بر عهده شما مسئولان روابط عمومیهاست که حتی در بخشهای امنیتی، میدانی و عملیاتی، روح مردمی به کار ببخشید و در تعامل بیواسطه و فراگیر با آحاد مختلف مردم باشید. برادران و عزیزان، این را بدانید که یکی از ارکان مهم مردمیسازی دستگاههای اجرایی، مدیریت اربابرجوع است تا خشنودی خاطر مردم در هر سطح تأمین شود. اگر اربابرجوع شما بهصورت تکبهتک افراد سردرگم و نگران از این اتاق به آن اتاق حواله شوند، بیش از همه وجاهت مردمی دستگاه آسیب میبیند و شما باید در مقام پیشگیری، چارهای در این باره بیندیشید.
روشنگری برای افکار عمومی، وظیفه روابط عمومیها
نماینده ولیفقیه در استان خراسان رضوی در تشریح جنبه جمعی فعالیت مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی خاطرنشان کرد: جایگاه اجتماعی خود بهواسطه حضور در کسوت روابط عمومی یک سازمان را غنیمت بدانید و از این پایگاه اجتماعی و همگرایی کاملی که میان مدیران شما وجود دارد، برای تسریع گرهگشایی از مردم استفاده میکنید. برادران، شما میتوانید فضای کشور و استان را تغییر دهید. آگاهسازی روشنبینانه افکار عمومی بر عهده شما عزیزان است و اگر این ظرفیتها با یکدیگر پیوند بخورد، قویترین جریان تبیینی شکل میگیرد که در هر بُعد، مردم را در برابر تهاجمات بیرونی آگاه میکند.
وی ادامه داد: با وجود رسانه قدرتمند خارجی و رسانههای غافل داخلی که در کار است، بازهم این را میگویم که دشمن در هر جایگاهی هم که ایستاده باشد، بازهم مؤثرترین جبهه پدافندی در عرصه رسانه شما مدیران روابط عمومیها هستید. این جریانسازی رسانهای بسیار فراتر از جایگاه دستگاههای متبوع شماست و محافظت از اصل نظام را در پی دارد زیرا دشمن متمرکز شده تا مردم را نسبت به خدمتگزاربودن دولت و نظام بدبین کند و روابط عمومیها میتوانند حقیقت را همانطور که هست، صادقانه با مردم در میان بگذارند. یک جنبه از معنای جهاد تبیین نیز همین است.
آیتالله علمالهدی خدمت به مردم را یک فریضه الهی خواند و گفت: موقعیت روابط عمومی در دستگاههای اجرایی، موقعیت مهم و شایسته احترامی است. هر کس بتواند خدمت خود را به مردم عرضه کند و مردم را از تلاش خود برای گرهگشایی از مشکلات ملت آگاه کند، خواهد توانست بنیه مردمی را برای خود رقم بزند. چالش امروز دولت و بسیاری از مدیران نیز آن است که شبانهروز برای حل چالشها در تلاش هستند امابا کمتوجهی به حوزه رسانه، اطلاعرسانی و آگاهی بخشی، شرایطی را رقم زدهاند که مردم اطلاع کافی از این زحمات پیدا نمیکنند. اینجاست که نقش روابط عمومیها اهمیت مضاعف پیدا میکند تا به میدان بیایند و حلقه واصل میان مردم و خادمانشان در بدنه دستگاههای مختلف باشند.
در این نشست مائده نصرآزادانی رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به عنوان یکی از نمایندگان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت.