شناسهٔ خبر: 153302 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری کشور مطرح کرد

صیانت ۱۲ هزار راهدار از ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌های کشور

حسین حدادزادگان مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری کشور گفت: هم‌اکنون تعداد ۱۲ هزار راهدار در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی و نگهداری از ۲۲۰ هزار کیلومتر شبکه جاده‌ای هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، حسین حدادزادگان در جمع خانواده بزرگ حمل‌ونقل و راهداران استان یزد، ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری، اظهار کرد: ۲۶ آذرماه مصادف با سخنرانی امام در سال ۱۳۶۲ مبنی بر حرکت چهار کامیون از هر شهر به سمت بنادر جهت تخلیه بار کشتی‌ها بود که با این فرمان تاریخی بنیان‌گذار انقلاب، رانندگان و کامیون‌ها از سراسر کشور بسیج شده و همچون سیلی، روانه بنادر مختلف شدند.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری کشور با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ کلمه رانندگان نیز به هفته حمل‌ونقل اضافه و در ادامه یکم دی‌ماه نیز به نام روز راهدار نامیده شد، افزود: در حال حاضر ۱۲ راهدار در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی و حفظ و نگهداری ۲۲۰ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های ایران اسلامی هستند.

حدادزادگان خاطرنشان کرد: سالانه بالغ‌بر یک‌صد میلیون جابه‌جایی مسافر و همچنین ۵۰۰ میلیون تُن کالا، توسط شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور انجام می‌شود.