شناسهٔ خبر: 153308 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبرداد:

اعزام ۸۰ اکیپ راهداری به محورهای مواصلاتی برفگیر استان اردبیل

اعزام در آستانه ۱ دی ماه روز راهدار،۸۰ اکیپ راهداری از استان اردبیل عازم گردنه ها و راهدارخانه های استان شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مراسم اعزام نمادین راهداران با بیان اینکه طرح زمستانی راهداری از ۱ دی ماه شروع و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت گفت:این راهداران بصورت شبانه روز جهت انجام عملیات زمستانی و بازگشایی راهها در خدمت مردم و هموطنان خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ اکیپ راهداری در قالب ۴۰۰ نفر نیروی انسانی و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین رهسپار جاده های سخت گذر و کولاک گیر شدند تصریح کرد:راهداران در ۲۲ محل و راهدارخانه ثابت و سیار استان اردبیل جهت ارائه خدمت به مردم مستقر می شوند و در هنگام ریزش برف و وقوع پدیده کولاک ضمن برفروبی و بازگشایی جاده ها و جلوگیری از بسته شدن محورهای مواصلاتی استان شرایط مناسب را برای تردد وسایل نقلیه و مسافران فراهم خواهند کرد.

عضو شورای اداری استان اردبیل در طرح زمستانی امسال هزینه کرد ۷۰ میلیارد تومان را یادآور شدو اظهار کرد:تمامی تجهیزات ماشین آلات نیز بروز رسانی و اورهال شده تا در ایام زمستان تردد امن را برای مردم فراهم کنیم.

وثوقی از خرید ۲ دستگاه ماشین آلات جدید،تعمیرات اساسی ۵۱ دستگاه ماشین آلات و اورهال و آماده سازی ۱۷۱ دستگاه ماشین آلات در مجموع با ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار جهت خدمت رسانی به مردم در طرح زمستانی خبرداد.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از مردم و مسافران خواست در ایام زمستان ضمن جلوگیری از سفرهای غیرضرور خودروی خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ مجهز کرده و قبل از سفربرای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان اردبیل تماس بگیرند.

وثوقی با بیان اینکه راهداران خستگی ناپذیر استان نه تنها از ۱ دی ماه بلکه از ابتدای آذر ماه برای خدمت رسانی به مردم در جاده ها مستقر هستند خاطرنشان شد: این اداره کل با به کارگیری تمام امکانات ، تجهیزات و نیروهای انسانی خود به شکل شبانه روزی در تلاش است تا شرایط حمل و نقل مطمئن ، آسان و همراه با آرامش را برای تمام رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه هموار کند.

گفتنی است:استان اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی و قرار گرفتن در مسیر سامانه ها و جریانهای جوی گوناگون دارای جاده های مواصلاتی سخت گذر و پر پیچ و خم با شیبهای تند و خطرناک است به گونه ای که هشت گردنه سخت گذر و برفگیر در این استان قرار دارند و در طول بیش از هشت ماه از سال امکان ریزش سنگین برف و وقوع پدیده کولاک در آنها وجود دارد.