شناسهٔ خبر: 153312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای نهضت ملی در شهر سلفچگان/ ساخت خانه های یک طبقه حیاط دار ۲۰۰ متری

زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه حیاط دار در شهر سلفچگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: موقعیت اقتصادی ویژه شهر سلفچگان و وجود تعداد قابل توجهی از کارگران که هر روز در مسیر قم- سلفچگان تردد می کنند اهمیت ساخت مسکن، استقرار دائمی و توسعه آتی شهر سلفچگان را دو چندان می کند.

وی افزود: براساس آخرین گزارش گیری از سامانه نهضت ملی مسکن، در شهر سلفچگان حدود  ۳۸۰۰ متقاضی اقدام به نام نویسی کرده اند که از این تعداد، بالغ بر ۱۸۰۰ متقاضی حائز شرایط شناخته شده اند.

زنجیرانی گفت: از نیمه آذرماه عملیات ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی در شهر سلفچگان برای واجدین شرایط آغاز شده است.

وی در خصوص جزییات آن توضیح داد: سایت ۸۲ هکتاری سلفچگان، اراضی الحاق شده به شهر و در مجاورت شهر سلفچگان قرار دارد که در آن ۴۴۰ واحد مسکونی نهضت ملی به صورت یک طبقه حیاط دار احداث می شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، عملیات احداث ۴۴۰ واحد مسکونی با اولویت بومی ها و ساکنین شهر سلفچگان به تازگی آغاز شده است و امیدواریم تا ۱۸ ماه آینده عملیات اسکلت و سفت کاری آن به پایان برسد.

وی در پایان گفت: متراژ واحدهای مسکونی ۲۰۰ متر که ۸۰ تا ۱۰۰ متر آن را بنای ساختمان تشکیل می دهد.