شناسهٔ خبر: 153318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آموزش ایمنی و ترافیک در یک مدرسه واقع در حاشیه راه‌های قزوین

اهدای کلاه به راکبان موتورسیکلت همایش آموزش و فرهنگسازی ایمنی و ترافیک در یک مدرسه واقع در حاشیه راه‌های قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان قزوین)، همزمان با هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری همایش فرهنگسازی و آموزش ایمنی و ترافیک به دانش آموزان و اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت با حضور جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و علیرضا معیری‌پور معاون این اداره کل در مدرسه شهید آیت و مسجد روستای کهک از توابع شهرستان تاکستان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در خصوص این همایش گفت: این همایش در قالب طرح آموزش و ارتقای ایمنی و ترافیک در مدارس روستاهای واقع در حاشیه راه برگزار شد.

جواد حق‌لطفی افزود: این طرح به همراه اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در مساجد از جمله برنامه های مسئولیت اجتماعی است که با آموزش اصول ایمنی و ترافیک با زبان هنر و نمایش به دانش آموزان و همچنین توجیه و آموزش اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه با هدف بهبود وضعیت ایمنی دانش آموزان و با استفاده از آموزش و ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان و همچنین ایمن سازی فیزیکی محوطه مقابل و اطراف مدارس از سال ۸۱ در مدارسی که در حاشیه راه استقرار دارند در حال اجرا است.

حق‌لطفی ادامه داد: بسیاری از مدارس در حاشیه مسیرهای پرتردد برون شهری واقع شده اند که عدم نظارت و رسیدگی به وضعیت خطیر مدارس موجب بروز خطرات زیادی برای آنها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: برقراری ایمنی دانش آموزان در ترافیک راه‌ها و در نتیجه ارتقای سطح سلامت کودکان ضمن آن که موجب افزایش ایمنی برای این قشر از جامعه می شود، باعث نهادینه شدن دانش ایمنی ترافیک در بین این افراد که خود تشکیل دهنده رانندگان فردای جامعه هستند خواهد بود.