شناسهٔ خبر: 153328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مطبوعاتی عنوان شد :

اولویت امروزما اجرای برنامه های دانش بنیان است

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در نشست با اصحاب رسانه که به منظور گرامی داشت هفته حمل و نقل ،رانندگان و راهداری برگزار شد عنوان نمود: اولویت امروز ما اجرای برنامه های دانش بنیان است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان مدیرکل راهداری مازندران  گفت: با بکارگیری فناوری نوین و دانش بنیان هزینه‌ها به مراتب کاهش می یابد که در ۲ سال گذشته شرکت های دانش بنیان استان همکاری خوبی با این اداره کل دارند.

وی به اهمیت مدیریت هوشمند در جاده های استان با هدف کاهش ترافیک برون شهری اشاره کرد و بیان داشت: اکنون به دلیل حجم بالای تردد جاده‌ای مسافران و گردشگران و مهم تر این که جابجایی کالا به مراتب در ۲ سال اخیر رشد قابل توجهی دارد، مدیریت و راهبری هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضروری و مهم است.

 حسن جهانیان در مورد اقدامات این اداره کل در سال جاری اظهار کرد: چهار نقطه حادثه خیز از ۱۳ نقطه‌ای که توسط کمیته رفع نواقص کشور اعلام شده رفع نقص گردید.

 وی افزود: سیستم روشنایی در ۱۳ تقاطع پرخطر با اعتبار ۷ میلیارد تومان احداث و روکش آسفالت ۱۹۲ کیلومتر از راه‌ها با اعتبار ۳۲۵ میلیارد تومان انجام شد،همچنین ۲۵ هزار تن آسفالت برای لکه گیری راه‌های روستایی با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان مصرف گردید.

 مدیرکل راهداری مازندران با بیان اینکه ۳۳ پل با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری تعمیر، مرمت و احداث شد، گفت: از سال گذشته اقدامات ویژه‌ای برای راهدارخانه‌ها در استان صورت گذیرفت و از این بابت همه راهدارخانه‌های استان مجهزاند.

 جهانیان با اشاره به اضافه شدن راهدارخانه‌های جدید نظیر ولی آباد کندوان تصریح کرد: ساخت ۱۲ واحد مجتمع‌های خدمات بین راهی در استان آغاز شده و به مرور به ۴۶ واحد دیگر استان که در حال فعالیت اند، اضافه می شوند. همچنن ما جهت کسب بیشتر رضایت مردم، نظارت بر این واحدها را در سال جاری افزایش داده ایم.

 وی نشست با استاندار، دیدار با خانواده‌های شهید، برپایی نشست خبری، بازدید از شرکت‌های حمل و نقل و سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه را از جمله برنامه‌های هفته حمل و نقل ذکر کرد و افزود: مجموعاً در استان ۱۴ میلیون تن کالا در سال جاری جابجا شده که از لحاظ تناژ رشد ۴۷ درصدی داشتیم و در بخش بارنامه نیز رشد ۶۱ درصدی را شاهد بودیم.

 وی میزان اعتبارات تصویب شده حوزه راه روستایی را حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده و گفت: در مجموع ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه استان مازندران اختصاص پیدا کرده است.
جهانیان با اشاره به محرومیت‌های که در حوزه راه روستایی استان وجود دارد، افزود: هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه روستایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت است که بر اساس برنامه‌ریزی تلاش داریم که نسبت به بهسازی و مناسب سازی این محورها اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری مازندران در پایان اظهاراتش بیان کرد: ثبت بیش از ۶۳۰ هزار سفر در استان و جابجایی حدود ۳ میلیون مسافر در استان از دیگر آمارهای مربوط به حوزه راهداری است.