شناسهٔ خبر: 153329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کار راهداران در نگهداری راه و برف‌روبی جاده ها تحسین برانگیز و تماشایی است

دیدار با امام جمعه قزوین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با قدردانی از تلاش های شبانه روزی راهداران استان قزوین در خدمت رسانی به مردم در جاده ها گفت:کار راهداران به ویژه در نگهداری راه و برفروبی جاده ها در سخت ترین شرایط آب و هوایی تحسین برانگیز و تماشایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)،  آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، خدمات راهداران را در نگهداری جاده‌ها به ویژه تلاش‌ آنها برای باز نگه داشتن و برفروبی جاده‌ها در هنگام بارش برف تحسین برانگیز و تماشایی توصیف کرد و گفت: قزوین یکی از مناطق کولاک گیر با راه‌ها و گردنه‌های طولانی و  صعب العبور است و این عزیزان زحمتکش در شرایط سخت آب و هوایی تمام تلاش‌ خود را برای تردد ایمن مردم به کار می‌بندند که این کاری بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: به طور قطع  اجر کار آنها که صادقانه در جهت خدمت رسانی به مردم برای بهسازی جاده و تسهیل تردد مردم کار می‌کنند در نزد خداوند متعال محفوظ است.

آیت‌الله عابدینی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های انجام شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در جابه‌جایی ۱۶هزار زائر اربعین گفت:حضور زائران در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین، تابلویی بزرگ و نمایشگاهی جهانی از عظمت اسلام بوده و هر تلاش در جهت تسهیل تردد زائران در این ایام کمک به تقویت جریان مقاومت اسلامی و امنیت هرچه بیشتر منطقه است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد:حماسه‌آفرینی چند ده میلیون نفری اربعین نمایشی از قدرت اسلام و ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیست‌ها و مستکبران آمریکایی است که امیدواریم در سال‌های آینده نیز با مشارکت هر چه بیشتر بین دستگاههای متولی از جمله راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین شاهد تقویت و گسترش بیشتر آن باشیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این اداره کل از شروع اجرای طرح راهداری زمستانی با ۳۵۰راهدار خبر داد و گفت:تیم‌های راهداری این اداره کل از چندماه اخیر با پیش‌بینی و ذخیره تدارکات و تجهیزات برای بارش برف و ارائه خدمات راهداری زمستانی در آماده‌باش کامل قرار دارند.
 جواد حق‌لطفی افزود: در ایام اجرای طرح اربعین این اداره کل به عنوان کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین با کمک و همکاری ۴۷۰دستگاه اتوبوس ناوگان خستگی‌ناپذیر حمل و نقل عمومی اقدام به جابه‌جایی بیش از ۱۶هزار زائر در مسیر رفت و ۱۶هزار و ۶۸۰ زائر در مسیر برگشت به قزوین کرد.

وی اضافه کرد:رانندگان ساعی و پرتلاش ناوگان حمل و نقل جاده‌ای چه در بخش کالا و چه در حوزه مسافر، امروز هم در ادامه لبیک تاریخی خود به امام راحل در سال ۶۲  نشان داده‌اند که در هر رویداد و عرصه‌ای که به آنها نیاز است ظرفیت قابل اتکایی هستند.

حق‌لطفی ادامه داد: در حال حاضر نیز فرایند اعزام مسافران اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس توسط همین ناوگان پرتلاش در حال انجام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:سالانه بیش از ۱۰میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای این استان به نقاط مختلف کشور جابه جا می‌شود که قابل تقدیر است.

در پایان این دیدار از تعدادی از کارکنان، فعالان حمل و نقل و اعضای کمیته مردمی ستاد اربعین که در طرح اربعین 1402 مشارکت داشتند با اهدای لوح تشکر و قدردانی شد.