شناسهٔ خبر: 153368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

۱۸۰ نقطه پرتصادف راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی شد

امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از ۴۰۰ نقطه پرتصادف راه‌های کشور که برای ایمن‌سازی و رفع آنها در سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، تاکنون ۱۸۰ نقطه برطرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی عصر امروز در مراسم متمرکز افتتاح و عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و حمل و نقل گلستان به ویژه ۱۶۳ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و روستایی همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: این در حالی است که ۸۸۷ نقطه پرتصادف در راه‌های کشور شناسایی شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دلیل ماموریت‌های متعدد کاری، تولید کننده ابر دیتاهای بزرگ است، گفت: سال جاری در بخش کالا ۵۷ درصد و در بخش مسافری با جابه‌جایی بیش از ۹۷ میلیون نفر، شاهد رشد ۱۴.۵ درصدی بوده‌ایم. در ترانزیت نیز با تلاش‌های شبانه‌روزی به رشد ۳۳ درصدی رسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: در نگهداشت راه‌ها سال گذشته، تعداد یک‌ هزار و ۷۰۰ قرارداد با ۲۵ همت و امروز بیش از ۳ هزار قرارداد با ۵۰ همت داریم که افزایش ۶۰ درصدی را در بخش راهداری نشان می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از اقدامات دیگر توسعه راهها را احداث روشنایی، نصب نیوجرسی و ایمن سازی نقاط پرتصادف اعلام کرد. معیشت، تبدیل وضعیت و استخدام نیروها نیز از دغدغه سازمان است که در حال پیگیری برای رفع است.
وی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس همواره در کنار سازمان بودند، گفت: جاده آق قلا- بندرترکمن مشخصات بالاتری حتی از جاده ترانزیتی بازرگان-خوی که دروازه اروپا است، دارد.