شناسهٔ خبر: 153377 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده ای در هفته ای که گذشت:

از ساخت ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در سال جاری تا پیگیری یارانه تامین اجتماعی رانندگان

جاده امسال ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور احداث شد، تصویب ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان پروژه های جدید راهسازی، حمل و نقلی و نگهداری راه‌های گلستان، ۱۸۰ نقطه پرتصادف راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی شد، رشد سالانه ۵۰ درصدی فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دولت سیزدهم، استفاده از یارانه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل عمومی کشور در دست پیگیری است و رشد ۱۴.۵ درصدی جابه‌جایی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ مهمتزین عناوین حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

امسال ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور احداث شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور احداث شد، گفت: تسهیلات ارزان‌قیمت ساخت مسکن روستایی از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد تا روستاها به عنوان‌ نماد تولید بیش از گذشته رونق بگیرند.

تصویب ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان پروژه های جدید راهسازی، حمل و نقلی و نگهداری راه‌های گلستان

وزیر راه و شهرسازی، تصویب ۳ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان پروژه های جدید راهسازی، حمل و نقلی و نگهداری راه‌های استان، تحویل ۳۵۰۰ واحد مسکونی و آغاز احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی، بهره برداری از لایروبی خلیج گرگان را بخشی از برنامه‌های امروز سفر خود در همراهی با رییس جمهور به استان گلستان عنوان کرد.

امضای تفاهم نامه احداث ۳ مسیر آزادراهی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل 

همزمان با برگزاری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته و در راستای تسریع در تکمیل محورهای مواصلاتی کشور تفاهم نامه احداث ۳ آزادراه کشور با مشارکت بخش خصوصی به عنوان سند دیگری از همراهی با دولت در برنامه های توسعه کشور به امضا رسید که این تفاهم نامه شامل تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه کنارگذر شمالی همدان، تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه پردیس- هراز و تفاهم نامه تامین مالی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه ارومیه-تبریز می‌شود.

تکمیل نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده 

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  با اشاره به اینکه  همزمان با سفر رییس جمهور به استان گلستان و با فرمان وزیر راه  وشهرسازی ۴۳ کیلومتر از بزرگراه های این استان به صورت رسمی به بهره برداری رسید از تکمیل نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده خبر داد.

۱۸۰ نقطه پرتصادف راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ ایمن‌سازی شد 

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از ۴۰۰ نقطه پرتصادف راه‌های کشور که برای ایمن‌سازی و رفع آنها در سال جاری برنامه‌ریزی شده بود، تاکنون ۱۸۰ نقطه برطرف شده است.

رشد سالانه ۵۰ درصدی فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دولت سیزدهم 

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه رشد فعالیت های این شرکت طی دو سال گذشته هر سال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: بنا داریم با گسترش فعالیت هایمان سال آینده به رشد بیش از ۴۰ درصد دست یابیم.

رشد ۱۴.۵ درصدی جابه‌جایی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه امسال رشد ۱۴.۵ درصدی در جابه‌جایی‌ها داشته‌ایم، گفت: از ۱۰۳ میلیون و ۶۳۳ هزار جابه‌جایی ثبت شده ۵۹ هزار و ۹۷۷ جابه‌جایی با اتوبوس و سایر جابه‌جایی‌ها با سواری بوده است.

استفاده از یارانه تامین اجتماعی رانندگان حمل و نقل عمومی کشور در دست پیگیری است 

معاون دفترحمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: موضوع استفاده رانندگان حمل و نقل عمومی کشور از یارانه تامین اجتماعی برای آن دسته از رانندگانی که از یارانه مذکور استفاده نمی کنند توسط سازمان در دست پیگیری است.