شناسهٔ خبر: 153378 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

بذرپاش مطرح کرد

رشد تولید و مهار تورم مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

ببینید| سفر وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان (1) وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مفصل این وزارتخانه در خصوص تأمین زمین، افزایش مبلغ تسهیلات، کاهش نرخ سود، نظارت بر عرضه مسکن و سازماندهی آن از توقف نرخ رشد قیمت مسکن و آغاز روند منفی آن و در کنار آن افزایش معاملات در ماه های اخیر نسبت به سال های ۹۸ و ۹۹ خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش شامگاه امروز پنج شنبه با حضور در ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در حسینیه ثارالله (ع) گرگان، با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲، رشد تولید و کنترل تورم مسکن در دستور کار جدی قرار دارد، بیان داشت: در ساال مهار تورم و رشد تولید با وجود تمام عقب ماندگی ها و مشکلات و موانع موجود در این بخش، به یاری خداوند از منفی ۱۳ و ۱۵ درصد سالهای ۹۸ و ۹۹ به مثبت بیش از ۳ درصد در نرخ رشد مسکن رسیده ایم و رشد سرمایه گذاری در این بخش مثبت و آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: میزان تأمین زمین در دو سال اخیر ۵۲ هزار هکتار برای مسکن های حمایتی بوده است که این میزان در مسکن مهر به هشت هزار هکتار رسید  که نشان از عملکرد چندین برابری در طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین زمین با شرایط مناسب دارد.

بذرپاش ادامه داد: با بانک های مذاکره و پیگیری برای ارائه تسهیلات در جریان است  و با همه پیگیری های رشد خوبی داشته این اگرچه راضی کننده نیست.

وی تصریح کرد: شاخص های عملکردی وزارت راه وشهرسازی فزاینده و روبه رشد است و با برنامه حرکت می کنیم و می دانیم که به دنبال چه هستیم و چه می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ایجاد ۲۷ شهر ساحلی و طرح "هم پیوندی" را بی سابقه توصیف کرد و گفت: برای انجام هر کاری و رشد نیاز به مقدمات و پیگیری ها متعدد داریم و وقتی می گوییم رشد ۳۳ درصدی ترانزیت داشته ایم قطعا برای تحققاین رقم تلاش های زیادی در بخش های عملیاتی، اجرایی، نرم افزاری و دیپلماسی حمل و نقل صورت گرفته است.

بذرپاش که در جمع کارکنان وزارت راه و شهرسازی و مراجعه کنندگان در شب یلدا در ستاد ارتباطات مردمی این وزارتخانه در در حسینیه ثارالله (ع) گرگان سخن می گفت با ابراز خرسندی از تلاش های کارکنان این ستاد و توجه جدی به درخواست های مردم و تلاش برای رفع آن اذعان کرد: همانطور که در قرآن کریم و روایت تأکید شده است نجات یک انسان و رفه مشکلات و دشواری های زندگی یک نفر همچون نجات همه انسان ها است و دین اسلام برای رفع مشکلات مردم اجر و پاداشی وسیع وعده داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به معمتی که خداوند به اعضای ستاد ارتباطات مردمی برای رفع مشکلات مردم داده است لازم است آن را قدر بدانیم و بنده هم خداوند را شاکرم که چنین همکارانی دارم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنانش از اشاره به آغاز حرکت وزارتخانه به سمت رشد و ارتقاء بر لزوم توجه جدی به انجام امور با توجه به گستردگی خدمات و تأثیر اقدامات این وزارتخانه بر زندگی مردم تأکید کرد.

همچنین در این دیدار حسین مذنب، مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ستاد ارتباطات مردمی بهترین فرصت برای خادمان ملت است تا در دیدار مستقیم و بی واسطه با مردم به مشکلات و درخواست‌های آنها رسیدگی کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی گلستان ادامه‌داد: در ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی، تعداد ۵۵ نفر از مدیران ستادی و سازمان‌ها و شرکت‌های این وزارتخانه در استان گلستان حضور پیدا کرده اند و به ارائه خدمات در سه روز این سفر استانی می پردازند.

ستاد ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی از چهارشنبه بیست نهم آذرماه تا جمعه یک دی ماه در گرگان، حسینیه ثارالله (ع) از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر دایر است.

همچنین در این برنامه برخی از کارکنان به بیان دیدگاه های و پیشنهادهای خود پرداختند.
وزیر راه و شهرسازی در ابتدای حضور در در حسینیه ثارالله (ع) گرگان در مزار شهید گمنام حضور یافت و ضمن ادای احترام به قرائت فاتحه پرداخت.

رشد تولید و مهار تورم مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی