شناسهٔ خبر: 153415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره حفظ و نگهداری راه‌ها انجام شد؛

بهسازی رویه آسفالت ۴ هزار و ۲۱۰ کیلومتر از راه‌های استان یزد

مدیر کل راهداری یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، گفت: طی ۹ ماهه گذشته عملیات ارتقای کیفیت و بهسازی رویه آسفالت در ۴۲۱۰ کیلومتر از راه‌های استان یزد انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، راه‌های شریانی به‌عنوان سرمایه ملی و امانتی برای آیندگان، خط قرمز اداره کل راهداری استان بوده که علاوه بر راهداران، عموم مردم به‌ویژه فعالان حوزه حمل‌ونقل و رانندگان ناوگان باری باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کرده و با رعایت برخی دستورالعمل‌ها، از تخریب آن جلوگیری کنند.

محمد رستگاری پیرامون نگهداری از راه‌ها، اظهار کرد: با توجه به افزایش چشمگیر سفرها و همچنین توسعه صنعت حمل‌ونقل در سال‌های اخیر، واضح است که جسم و فیزیک راه‌ها تحت‌تأثیر ترددهای بی‌شمار و عواملی همچون تغییرات جوی و آب و هوایی، دائماً در معرض استهلاک هستند؛ بنابراین نگهداری، ترمیم، بهسازی و روکش آسفالت از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در همین راستا اقدامات مطلوبی جهت حفظ و نگهداری جاده‌ها همچون لکه‌گیری، قیر پاش، فوگ‌سیل، چیپ سیل، اسلاری‌سیل، میکرو سرفیسینگ، آسفالت سرد، آسفالت گرم، ماسه آسفالت و روکش اساسی انجام‌شده است.

رستگاری اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۷۲ کیلومتر از راه‌های شریانی این استان به‌منظور ارتقا کیفی مورد بهسازی قرار گرفته که شامل ۱۹۵ کیلومتر آسفالت گرم، ۷۵ کیلومتر ماسه آسفالت، ۵۰ کیلومتر آسفالت سرد، ۲۰ کیلومتر فوگ سیل، ۶۸ کیلومتر چیپسیل، ۵۴ کیلومتر اسلاری‌سیل، ۱۰ کیلومتر میکرو سرفیسینگ و ۱۶۰۰ کیلومتر لکه‌گیری و درزگیری است.

این مقام مسئول ادامه‌داد: عملیات فوق در حوزه راه‌های فرعی به طول ۸۸۱ کیلومتر و در راه‌های روستایی به طول هزار و ۲۷۵ کیلومتر طی ۹ ماه گذشته انجام شده‌است.

وی یادآور شد: مجموع عملیات لکه‌گیری در شبکه راه‌های استان یزد سه‌هزار و ۴۳۴ کیلومتر بوده است که از این میزان ۱۱۲۰ کیلومتر سهم راه‌های روستایی، ۷۱۴ کیلومتر سهم راه‌های فرعی و ۱۶۰۰ کیلومتر نیز مختص راه‌های اصلی و شریانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال به‌منظور بهسازی، مرمت و ارتقا کیفیت آسفالت در راه‌های شریانی، فرعی و روستایی هزینه شده‌است.

رستگاری یادآور شد: بیش از ۵۰ هزار کیلومتر جاده در حوزه استحفاظی استان یزد وجود دارد که به فراخور نیاز عملیات روکش آسفالت، لکه‌گیری، خط‌کشی، شانه سازی، ایمن‌سازی حاشیه راه، نصب تابلوی اخطار و اجرای روشنایی در گردنه‌ها در نقاط مختلف و… توسط واحدهای مختلف اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد بر روی آن انجام‌می‌شود.