شناسهٔ خبر: 15342 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف توسط راهداران گیلانی

برف روبی با حضور به موقع راهداران گیلانی، ۵۰ خودروی گرفتار در برف نجات یافتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به حجم زیاد بارش برف در مناطق کوهستانی گفت: بارش سنگین برف در برخی محورهای کوهستانی استان مشکلاتی برای تردد کنندگان به وجود آورد که با حضور به موقع راهداران خدوم امدادرسانی به ۵۰ خوردروی محصور در برف صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در محورهای کوهستانی اسالم به خلخال، پونل-خلخال و سیاهکل به دیلمان به بیش از ۱ متر می‌رسد افزود: ۵۰ خودروی گرفتار در این محورها طی ۴۸ ساعت گذشته توسط عوامل راهداری امدادرسانی شدند.

خاوری همچنین از اسکان دهی ۳ خانوار گرفتار در برف خبر داد و گفت: این خانواده‌ها که در محور اسالم به خلخال در حال تردد بودند به دلیل نقص فنی خودرو دچار مشکل شده و با امداد‌رسانی به موقع راهداران در راهدارخانه لرزه اسکان داده شدند.

وی افزود: با تجهیز کلیه راهداراخانه‌های محورهای ارتباطی استان، ظرفیت اسکان موقت مسافران وجود دارد.

خاوری با اشاره به تلاش بی وقفه راهداران برای بازنگهداری راه‌ها گفت: برغم بارش سنگین برف در مناطق مختلف استان، کلیه محورهای اصلی باز و تردد جریان دارد.

وی با اشاره به اهمیت الویت‌بندی برای باز نگه داشتن راه‌ها افزود: براساس نقش کارکردی راه‌ها در جابجایی کالا و مسافر ،خدمات‌دهی نیز بر اساس درجه راه‌ها از آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و در نهایت راه روستایی الویت‌بندی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از مسدود بودن ۵۷ محور روستایی کوهستانی خبرداد و افزود: بیشتر روستاهای مسدود شده در شهرستان سیاهکل واقع در ارتفاعات دیلمان با ۴۰ روستا است. در ارتفاعات رودبار نیز راه ارتباطی ۱۵ روستا و در املش ۲ روستا بدلیل حجم زیاد بارش برف وکولاک مسدود شده است که تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر ارتفاع برف درر محور پونل به خلخال، اسالم به خلخال به ۱ متر می‌رسد و بدلیل شدت بارش برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن و حفظ جان تردد کنندگان محدوده زندانه به خلخال واقع در محور پونل - خلخال مسدود اعلام شده است. در ارتفاعات آبی نام سیاهکل و دیلمان نیز بارش سنگین برف ادامه دارد و ارتفاع برف به بیش از ۱متر و ۳۵ سانتیمتر میرسد.

در محورهای کوهستانی حشمت آباد، قوشه لانه رودبار، ارتفاع برف به ۶۰ تا۵۰ سانتیمتر می‌رسد و ارتفاع برف در محورهای کلیشم رودبار، ۴۰ سانتیمتر اشکورات ولات محله رودسر ۲۵ تا ۳۵ سانتیمتر، بلوردکان خصیل دشت املش ۸۰ سانتیمتر، امامزاده اسحاق شفت ۴۰ سانتیمتر، شوک ملکوت املش ۵۰ سانتیمتر، ارتفاعات ماسال و ماسوله ۴۵ تا۵۰ سانتیمتر می‌رسد. گردنه کوهین نیز بدلیل کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نظر شما