شناسهٔ خبر: 153453 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد؛

تسریع در بازسازی راه‌های روستایی شهرستان ملکان

مقبلی معاون ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از سرعت گرفتن طرح‌های راه‌های روستایی در شهرستان ملکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی خداداد مقبلی؛ معاون ساخت وتوسعه راه‌های روستایی راههای روستایی وفرعی سازمان راهداری در بازید از راه‌های روستایی شهرستان ملکان گفت: سازمان راهداری باید به اتمام زیرسازی و اجرای آسفالت جاده راه روستایی مبارک شهر یولقونلوی قدیم، سرویس کانال به‌عنوان مسیر جایگزین برای رفع نقاط حادثه‌خیز پیچ مجاور پادگان الغدیر اقدام کند.

وی افزود: اداره راهداری ملکان هم باید به تعریض راه روستایی ملکان آروق اقدام کند و آسفالت این مسیر از اعتبارات سازمان راهداری تأمین خواهد شد.

مقبلی از تخصیص اعتبار لازم برای اجرای روکش راه روستایی قره چال، شانه سازی و خط کشی راه روستایی آروق - آق منار، تسریع در اجرای طرح پل آغجه دیزج -شرازول با اعتباری افزون برپنج میلیارد تومان خبر داد.

نماینده ملکان و لیلان در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم تکمیل و بهره برداری کامل از جاده سرچم تأکید کرد و افزود: این جاده بیش از ۲۷ سال است که عملیات احداث آن آغاز شده است ولی به بهره برداری نرسیده‌است.

موسوی افزود: هفت روستای شهرستان لیلان از این جاده عبور و مرور دارند اما به‌علت تکمیل نشدن و استاندارد نبودن جاده خطرات جانی ناشی از تصادف مردم این روستاها را تهدید می‌کند.

وی تسریع در تکمیل جاده قدیم ملکان به مراغه را ضروری دانست و ادامه‌داد: با بهره برداری از این جاده علاوه بر کاهش بار ترافیکی در جاده اصلی مراغه به ملکان، مدت سفر از ملکان به مراغه هفت کیلومتر کاهش می‌یابد.