شناسهٔ خبر: 153470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تکریم ارباب‌رجوع انجام شد؛

پاسخگویی مستقیم مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد به مطالبات مردمی

مدیر کل راهداری یزد همزمان با گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری و با هدف تکریم ارباب‌رجوع، مدیرکل و معاونین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، به طور مستقیم پاسخگوی مطالبات مطرح شده مردمی از طریق سامانه ۱۴۱ بودند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری و به منظور تکریم ارباب‌رجوع، محمد رستگاری مدیرکل، حامد معتمدی معاون فنی و راه‌های روستایی، علی‌محمد باغبان معاون توسعه مدیریت و منابع و سید حسین محمدی معاون راهداری این اداره کل، با حضور در مرکز مدیریت راه‌های استان، در ارتباطی مستقیم با شهروندان، به تماس‌های سامانه ۱۴۱ پاسخ گفته و مطالبات مردمی را پیگیری کردند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، دراین‌باره اظهار کرد: مدیرکل و معاونین راهداری استان یزد پس از بازدید کلی از سامانه‌های مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین آشنایی با سامانه‌های جدیدی که به تازگی راه‌اندازی شده است، طی جلسه‌ای به مدت ۹۰ دقیقه به سؤالات، شکایت و پیشنهادات رانندگان، پیمانکاران، شرکت‌های حمل‌ونقلی و سایر استفاده کنندگان از جاده و خدمات حمل و نقلی که به شکلی با سامانه ۱۴۱ ارتباط گرفته‌اند، پاسخ گفتند.

معتمدی افزود: در این جلسه به مطالبات و مسائل مطرح شده در لحظه پاسخ گفته شد و برخی مسائل که نیاز به بررسی بیشتر داشت، به مسئولین مربوطه ارجاع شد تا در اسرع وقت نسبت به آن پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی از سامانه ۱۴۱ به عنوان یک راهنمای کامل در جاده یاد کرد و گفت: سامانه جامع اطلاع‌رسانی جاده‌های کشور (۱۴۱) به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن‌های همراه نسخه اندروید به منظور ایجاد ارتباط میان کاربران راه و مسئولان این حوزه از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جهت جلوگیری از ترافیک و اتلاف زمان در سفر، تهیه و در اختیار مردم قرار گرفته است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، خاطرنشان کرد: تمامی افراد می‌توانند قبل از آغاز سفر اطلاعاتی همچون، آخرین وضعیت جوی محورها، آخرین وضعیت ترافیکی، بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای تردد و سفر، محدودیت‌های ترافیکی برای رانندگان وسایل نقلیه سنگین و سبک، مسیرهای مسدود و محورهای جایگزین، خدمات رفاهی موجود مسیر موردنظر کاربر، امداد خودرو فنی فعال در مسیر موردنظر، پیش‌بینی و توصیه برای بهترین ساعت مسافرت و ... را از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت کنند.

معتمدی با تأکید بر اینکه کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم از طریق سامانه ۱۴۱، هستند، تصریح کرد: سامانه نامبرده شامل بخش‌هایی متعددی از جمله، بخش گویا، پیامک، پایگاه اطلاع‌رسانی، نرم افزار کاربردی تلفن همراه و بخش ارسال و نظرات کاربران است که با استفاده از هر یک از بخش‌های فوق می‌توانند اطلاعات جامع و کاملی را قبل و حین سفر دریافت کنند.