شناسهٔ خبر: 153483 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه شورای راهبری هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییراقلیم در سازمان هواشناسی

ع جلسه شورای راهبری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم با حضور نمایندگان سازمان های عضو در سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای راهبری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم با حضور نمایندگان سازمان‌های عضو در سازمان هواشناسی کشور از جمله وزارت خانه‌های امور خارجه، کشور، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، و سازمان‌های حفاظت محیط زیست کشور، مدیریت بحران، جغرافیایی نیروهای مسلح، زمین شناسی، نقشه برداری و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری، منابع طبیعی برگزار شد. 

در خلال جلسه نمایندگان اعضای شورای راهبری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم، بر لزوم حضور و مشارکت همه جانبه سازمان‌های مسئول در امر پایش و ارزیابی تغییر اقلیم و مقابله با اثرات آن در کشور تاکید و راهکاری آن مورد بررسی قرار گرفت.  

همچنین اعضای این شورا بر ارائه آخرین دستاوردها و اعلام گزارش‌های IPCC و آینده نگری برای وضعیت تغییر اقلیم در جهان، منطقه و کشور و همچنین ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با آثار این پدیده به ویژه در بیانیه نهایی کنفرانس و پیگیری اجرایی شدن آن‌ها تاکید کردند.  

در ادامه نمایندگان سازمان‌ها آمادگی خود را در امر اطلاع‌رسانی و حضور فعال در کنفرانس با ارائه مقالات و برگزاری کارگاه‌ها و همچنین زمینه‌سازی برای مشارکت نهادهای بین المللی مرتبط اعلام کردند.  

جلسه بعدی این شورا به زودی طی روزهای آتی به منظور جمع‌بندی نهایی در سازمان هواشناسی کشور برگزار خواهد شد.  

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم نهم تا دهم بهمن ماه امسال به میزبانی سازمان هواشناسی کشور در محل کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.  

مهمترین محورهای این کنفرانس «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و «توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» است.