شناسهٔ خبر: 153556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب تهران خبر داد؛

استفاده از ظرفیت تعاونی‌های زمین و مسکن برای پوشش مشمولان طرح جوانی جمعیت

مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران از تایید صلاحیت ۸۰۰ خانوار مشمول طرح جوانی جمعیت در محدوده شهرهای رباط کریم، اسلامشهر، نصیرشهر و بهارستان خبر داد و گفت: به علّت کمبود زمین، ظرفیت تعاونی‌ها را فعال خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ مجتبی صادقی مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران گفت: خانواده‌هایی که چهار، پنج و یا فرزند بیشتر زیر ۲۰ سال دارند و یا اینکه فرزند سوم آن‌ها متولد ۲۴ مهر ۱۴۰۰ تاکنون باشد، مشمول قانون جوانی جمعیت بوده و می‌بایست پس از ثبت نام برای شروع بررسی و تشکیل پرونده جهت فرآیندهای واگذاری به اداره راه و شهرسازی جنوب غرب مراجعه کنند. 

وی در ادامه گفت: تا کنون ۸۰۰ خانوار احراز صلاحیت و ساماندهی شده‌اند که ۱۵۳ خانواده در محدوده شهرک ضیاء آباد تشکیل پرونده داده‌اند و زمین خود را دریافت کرده اند. 

صادقی در پایان گفت: به علّت کمبود زمین ضمن اینکه متقاضیان را برای ساماندهی به سایر شهرهای استان که ظرفیت زمین فعال داشته باشند، معرفی خواهیم کرد، طی سه ماهه اخیر ظرفیت تعاونی‌های زمین و مسکن بخش خصوصی را نیز در اسلامشهر فعال کرده ایم، با افراد حقیقی و حقوقی و همچنین ۶ تعاونی تاکنون مذاکره کرده ایم که پس از اخذ استعلامات مثبت از دستگاه‌های بالادستی استفاده از این ظرفیت مسکن ملی فرصت خوبی برای خانوارهای مشمول خواهد بود.