شناسهٔ خبر: 153567 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۳ برابری در ساخت راه‌های روستایی و روکش راه‌های اصلی و فرعی جنوب استان کرمان

مهندس محمودی رشد ۳۰۰ درصدی در ساخت راه های روستایی و همچنین رشد ۳ برابری در اجرای عملیات روکش راه های اصلی، فرعی و روستایی در جنوب کرمان نتیجه تلاش مجموعه این اداره کل و نشان از حمایت های ریاست جمهوری از منطقه کم برخوردار جنوب کرمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری جنوب کرمان) مجتبی محمودی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری این اداره کل گفت: در یک سال اخیر، عملیات روکش آسفالت به طول ۱۶۰ کیلومتر و همچنین عملیات روکش‌های حفاظتی میکروسرفیسینگ، اسلاری سیل و چیپ سیل به طول ۹۰ کیلومتر در سطح راه‌های اصلی، فرعی و روستایی منطقه انجام شده است. 

وی اهمیت ساخت و آسفالت راه‌های روستایی را در راستای افزایش رونق اقتصادی یادآور شد و افزود: از سال گذشته تا کنون، ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی برای بهره مندی ۶۲۰۰ خانوار از راه آسفالته به بهره برداری رسیده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به تعمیرات اساسی ابنیه فنی در راه‌های این منطقه خاطرنشان کرد: تعمیر، مرمت و بازسازی ۲۰۰ دستگاه پل در حوزه راه‌های جنوب کرمان نیز انجام شده و پنج پل خسارت دیده از سیل دی ماه ۱۴۰۰ نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال تکمیل هستند. 

وی از افزایش ایمنی جاده‌ها به عنوان اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان نام برد و تصریح کرد: حذف ۳۷ نقطه پر حادثه با نصب بیش از ۲۰۰۰ دستگاه تجهیزات ایمنی، خط کشی راه‌ها به طول ۲۲۷۰ کیلومتر و نصب بیش از ۱۴ کیلومتر حفاظ فلزی، بتنی و نرده پل از دیگر اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی راه‌ها در راه‌های حوزه جنوب کرمان است. 

محمودی با اشاره به رونق بخش کشاورزی در جنوب کرمان و جذب ۶۰ درصدی ناوگان حمل و نقل کشور در این منطقه برای حمل محصولات کشاورزان گفت: از جمله اقدامات انجام شده در جهت رفاه حال رانندگان، تجهیز و راه اندازی خوابگاه رانندگان به مساحت ۲۸۰ متر مربع است. 

براساس این گزارش، فاریابی مشاور استاندار کرمان نیز ضمن ابلاغ پیام تشکر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان از راهداران و رانندگان جنوب استان، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری را اقدامی شایسته در جهت تقدیر از این تلاشگران عنوان کرد. 

این مراسم با حضور مشاور استاندار کرمان، معاونان اداره کل، تشکل‌های صنفی حمل و نقل، فرمانداران، فرماندهان، مسئولان محلی و راهداران برگزار شد. 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم نیز از زحمات و تلاش‌های فعالان حوزه راهداری، تشکل‌های حمل و نقلی و رانندگان نمونه حوزه جنوب کرمان تجلیل شد.