شناسهٔ خبر: 153573 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۱۱۹۰ کیلومتر انواع آسفالت در راه‌های استان مرکزی

آسفالت اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: طی دو سال اخیر یک هزار و ۱۹۰ کیلومتر از راه‌های استان با اعتباری بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در شبکه راه‌های استان مرکزی اظهار کرد: در راستای ارتقای کیفیت آسفالت جاده و به منظور نگهداری رویه آسفالت راه‌ها در دو سال اخیر نزدیک به ۱۲۰۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت و ماسه آسفالت در سطح استان انجام شده است. 

وی افزود: در این مدت ۱۱۹۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت و ماسه آسفالت در سطح استان شامل ۴۹۰ کیلومتر لکه‌گیری هندسی، ۳۶۰ کیلومتر روکش آسفالت گرم، ۲۳۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت حفاظتی و ۱۱۰ کیلومتر لایه حفاظتی فوگسیل اجرا شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اعتبار اجرای طرح‌های نگهداری رویه آسفالتی راه‌های استان را دو هزار و ۷۵۲ میلیارد تومان عنوان کرد. 

جهانی همچنین با بیان اینکه برای نگهداری از رویه‌های آسفالتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر طول درزگیری ترک‌های سطحی نیز انجام شده است، ادامه داد: به منظور رفع خرابی‌های مقطعی حاد و چاله‌های ایجاد شده نیز ۳۰۰۰ تن آسفالت سرد و گرم در اختیار ادارات تابعه شهرستان‌های استان قرار گرفت و راهداران استان در قالب فعالیت‌های جاری از آن استفاده کرده‌اند. 

وی اضافه کرد: از مجموعه اقدامات به عمل آمده در حوزه نگهداری راه‌های استان توسط این اداره کل ۸۰ درصد در حوزه راه‌های اصلی و شریانی استان صرف شده و ۲۰ درصد دیگر آن مربوط به راه‌های فرعی و روستایی بوده است.