شناسهٔ خبر: 153578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان:

۵۸ درصد تصادف‌های کردستان در محورهای اصلی رخ می‌دهد

کردستان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در استان ۵۸ درصد تصادف‌ها در محورهای اصلی، ۲۲ درصد در محورهای فرعی و ۲۰ درصد در محورهای روستایی رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) بیژن گل‌محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان کردستان در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار کرد: این استان ۳۳۷ کیلومتر بزرگراه دارد و آزادراه ندارد. براساس زون‌بندی‌های انجام‌شده در شاخص راه در رتبه بیست‌ودوم کشور قرار دارد.

وی از فعالیت ۴۸ سامانه ثبت تخلف‌ها در استان خبر داد و گفت: ۳۴ دستگاه در ۶۸ محور مواصلاتی در استان تخلف‌ها را ثبت می‌کنند.

رئیس اداره ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل استان کردستان شاخص تعداد پلیس راه‌های استان را به ازای هر هزار کیلومتر یک پاسگاه اعلام کرد و افزود: این شاخص در استان بسیار ضعیف است و باید ارتقا یابد.

وی از کاهش بیش از ۸درصدی تلفات تصادف‌ها در شش‌ماه نخست سال در کردستان خبر داد و گفت: کردستان در این حوزه رتبه یک کشور را کسب کرده است. 

گل‌محمدی درباره تصادف‌های مهم امسال، اظهار کرد: امسال ۶ تصادف فوتی با ۲۰ نفر متوفی سر صحنه داشته‌ایم.

وی با اعلام اینکه ۷۸ درصد خودروها در استان ایربگ ندارند، بیان کرد: در کردستان محورهای مریوان به باشماق، مریوان به سقز و بیجار به تکاب، بیشترین ریسک تصادف‌ را دارند.

همچنین محورهای استان کردستان بیشترین میزان واژگونی را دارند. شهرستان سقز رتبه نخست را در آمار تصادف‌ها در استان کردستان دارد.