شناسهٔ خبر: 153585 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد؛

جابه‌جایی سالانه ۵۳۰ میلیون تن کالا و ۱۵۰ میلیون مسافر در جاده‌های کشور

مهران قربانی مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جابه‌جایی سالانه ۵۳۰ میلیون تن کالا و ۱۵۰ میلیون مسافر در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: حمل و نقل جاده‌ای از مولفه‌های مهم قدرت ملی در کشور است، کما این که در بزنگاه‌های سرنوشت ساز، شاهد حضور حماسی خادمان این عرصه دربرون رفت از مشکلات حادث شده بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهران قربانی مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، در همایش گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری دراستان قم، ضمن گرامیداشت این ایام و تجلیل از خدمات خالصانه فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای به ویژه رانندگان شریف و راهداران تلاشگر عنوان کرد: میزان حمل کالاهای ترانزیت طی ۹ ماهه نخست سال جاری از رشد ۳۳ درصدی ترانزیت از قلمرو کشور خبر می‌دهد.

وی حمل سالانه ۵۳۰ میلیون تن کالا و جابه‌جایی ۱۵۰ میلیون نفر مسافر در طول راه‌های کشور را نشان از اهمیت این حوزه عنوان کرد.

قربانی با یادآوری این که راهداری از جمله پنج کار سخت در دنیاست، تصریح کرد: با وجود کشته شدن سالانه قریب ۳۰ نفر راهدار حین انجام وظیفه، در طول راه‌های کشور، توجه به وضعیت معیشتی این زحمت‌کشان جاده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بنا بر این گزارش  سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای مشاور رییس این سازمان، ضمن تقدیر از اقدامات خوب صورت گرفته درسطح راه‌های استان قم اظهار کرد: فعالیت‌های مسئولانه همکاران استان قم در صیانت و ارتقای زیر ساخت‌های جاده‌ای، می‌تواند به عنوان الگو در دیگر استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.